نقلیه فاقد پلاک ملی
رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: پیشنهاد اختصاص 50 لیتر بنزین عیدانه به مردم در حال بررسی است و در صورت تایید این سهمیه به عنوان عیدانه به مردم تعلق می گیرد.


سید مجتبی شفیعی در نخستین نشست خود افزود: طی 7 سال گذشته دستاوردهایی در حوزه حمل و نقل کسب نموده ایم که مهمترین دستاوردها طی سالهای اخیر بهبود وضعیت ایمنی ناوگان حمل و نقل عمومی بوده است، درضمن در سال 84 پارامتر ضریب تصادفات به اعضای هر 10 هزار وسیله نقلیه 28 کشته بوده که این آمار در سال 90 به 9 رسیده که این دستاورد با همکاری تمام دستگاه ها از جمله پلیس راهنمایی رانندگی بوده است.

وی در ادامه بیان کرد: در 7 سال گذشته بیش از 12 هزار و 700 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل اضافه شده است، خوشبختانه عمر ناوگان حمل و نقل عمومی کشور به 6 سال رسیده است این در حالی است که عمر ناوگان حمل و نقل عمومی در متوسط جهانی 7 سال است.

سید مجتبی شفیعی اظهار داشت: در خصوص قطار شهری و مترو در 9 شهر کشور ساخت مترو آغاز شده است و در حال حاضر متروی 2 شهر به بهره برداری رسیده است و تا پایان دولت دهم 7 شهر دیگر نیز به بهره برداری می رسد.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور  اظهار داشت: طرح ساماندهی ناوگان حمل و نقل باری تا پایان اردیبهشت به اتمام می رسد در ضمن طرح بیمه شخص ثالث تاکسی ها و وانت ها و آژانس ها آغاز شده است و در این طرح 35 درصد تخفیف به رانندگان این وسایل نقلیه تعلق می گیرد و در صورت داشتن تخفیف سالیانه این تخفیف به 60 درصد هم می رسد.

وی در ادامه اذعان کرد: تاکسی ها و اتوبوس ها می توانند با تبلیغات بر روی تاکسی خود تا سقف 500 هزار تومان درآمد کسب کنند.

به گفته شفیعی 314 جایگاه سی ان جی تا پایان دولت دهم به بهره برداری می رسد این در حالی است که 1975 جایگاه سی ان جی در کشور وجود دارد.

وی بیان کرد: بنا به مصوبه کارگروه حمل و نقل سوخت آن دسته از موتورسیکلت هایی که فاقد پلاک ملی هستند سهیمه سوخت به آنان تعلق نمی گیرد و مالکان این دسته از وسایل نقلیه تا نیمه دوم سال 92 مهلت دارند تا پلاک موتور خود را ملی کنند در ضمن خودروهایی که توسط پلیس به پارکینگ منتقل می شوند در صورت عدم توسط مالکان بعد از گذشت دو ماه سهمیه بنزین دیگر به آنها تعلق نمی گیرد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: yjc.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
روستای قحطی زده در سرمای تهران/ تصاویر
شورای رقابت در خصوص خودرو چه تصمیمی گرفت؟ + متن مصوبه این شورا
نرخ تورم واقعی بیش از 40 درصد
خبرهای جدید نیکزاد از مسکن ویژه و مهر
راه‌اندازی مراكز همسریابی قانونمند شد