سرداررحیمی
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اینکه طرح ترافیک و زوج و فرد از اول تا 17 فروردین سال آینده اجرا نمی‌شود، از افتتاح باند جنوبی تونل نیایش تا پیش از سال جدید خبر داد.


 سردار حسین رحیمی روز سه‌شنبه با اشاره به تمهیدات پیش‌بینی شده برای آخرین چهارشنبه سال گفت: روانسازی ترافیک در این روز به عنوان اولویت پلیس است و بر این اساس ایجاد هرگونه انسداد و بی‌نظمی ترافیکی جزو خط قرمزهای پلیس است که قطعا بدون هیچگونه اغماضی با متخلفان در این خصوص برخورد می‌کند و خودروی آنها تا پایان تعطیلات در پارکینگ پلیس باقی می‌ماند.

وی با اشاره به اینکه شهر تهران امسال توانست برای سومین سال پیاپی رتبه اول کاهش کشته‌های تصادفات را در کشور به خود اختصاص دهد افزود: بر این اساس پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال شمار کشته‌های تصادفات رانندگی در تهران 120 نفر کمتر از سال گذشته باشد.

سرعت غیرمجاز و دنده عقب در بزرگراه‌های تهران کاهش یافت

افزایش 50 درصدی نقص فنی وسایل نقلیه پایتخت در سال جاری!

رییس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه 680 هزار تهرانی در 10 ماهه گذشته آموزش ترافیکی دیده‌اند، افزود: آمارها نشان می‌دهد بیشترین علل تامه کاهش تصادفات در تهران تجاوز از سرعت مجاز با 37 درصد کاهش، عدم مهارت در رانندگی با 36 درصد کاهش، حرکت با دنده عقب در بزرگراه‌ها با 30 درصد کاهش و عدم رعایت فاصله طولی با 25 درصد کاهش مهمترین علل کاهش تصادفات رانندگی در تهران بوده است.

وی تصریح کرد:‌ در عین حال آمارها نشان می‌دهد در سال جاری نقص فنی وسایل نقلیه 48 درصد در تهران افزایش یافته که این امر بیشترین علل تصادفات در تهران است و علت عمده آن هم افزایش سن معافیت از عدم دریافت برگه معاینه فنی به پنج سال است.

رییس پلیس راهور تهران با تاکید بر اینکه علت 30 درصد تصادفات رانندگی در پایتخت عدم توجه به جلو بوده است، گفت: آمارها نشان می‌دهد تصادفات فوتی عابران پیاده نیز امسال 12 درصد کاهش داشته است.

کاهش زمان رسیدن به صحنه تصادفات رانندگی به 6:30

معرفی تعداد زیادی راشی به محاکم قضایی و زندان رفتن برخی از آنها تا شش ماه!

وی در ادامه با اشاره به اینکه در ابتدای سال 91 میانگین حضور در صحنه تصادفات حدود 9:30 بوده است افزود: این میزان هم اکنون به حدود 9:30 کاهش یافته این در حالی است که در سال جاری شاهد افزایش 9 درصدی تماس‌های مردم در خصوص فوریت‌های ترافیکی بوده‌ایم.

رییس پلیس راهور تهران در خصوص افسرانی که دیر به صحنه تصادفات رانندگی می‌رسند نیز گفت: این افراد شناسایی شدند و برای آنها کلاس آموزشی برگزار شده است و علل این امر مشخص شده است.

وی در خصوص افرادی که رشوه می‌دهند تاکید کرد: بر اساس اعلام قبلی اگر کسی به مامور ما رشوه بدهد و افسر ما آنرا اطلاع دهد ما دو برابر آن مبلغ را به وی برمی‌گردانیم که خوشبختانه با این تدبیر توانستیم تعداد زیادی افراد راشی را امسال شناسایی و به محاکم قضایی معرفی کنیم که خوشبختانه با همکاری مراجع قضایی برای برخی از این افراد تا شش ماه حبس نیز صادر شد.

به گفته وی آمارها نشان می‌دهد در 11 ماهه امسال اعمال قانون در پایتخت 34 درصد کاهش داشته است.

رییس پلیس راهور تهران در پاسخ به سوالی در خصوص همکاری شهروندان در روزهایی که طرح سراسری زوج و فرد در تهران اجرا می‌شد، گفت: خوشبختانه همکاری خوبی را از سوی شهروندان در این خصوص شاهد بودیم به شکلی که آمارها نشان می‌دهد در این روزها ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک 54 درصد کاهش داشته است.

افزایش شمار مراکز ترخیص خودرو و موتورسیکلت در تهران

کاهش 28 درصدی اعتراضات به قبوض جریمه در پایتخت

به گزارش ایسنا، وی در ادامه به راه اندازی واحدهای ترخیص خودرو و موتورسیکلت در تهران اشاره کرد و گفت: هم اکنون هشت واحد ترخیص خودرو و پنج واحد ترخیص موتورسیکلت در نقاط مختلف تهران راه اندازی شده است که دو مرکز نیز تا پایان سال به این تعداد افزوده می‌شوند. از سوی دیگر در روزهای پایانی سال ساعت فعالیت این مراکز تا ساعت 17 افزایش یافته است.

رییس پلیس راهور تهران با تاکید بر اینکه پلیس به هیچ عنوان از تخلف رانندگان نمی‌گذرد گفت: گذشتن از راننده‌ای که مکررا تخلف انجام می‌دهد اجحاف به حقوق مردم است.

وی در ادامه به مراکز و هیات‌های رسیدگی به تخلفات رانندگی اشاره کرد و گفت: 78 هزار اعتراض به قبوض جریمه در هشت مرکز و هیات رسیدگی تهران امسال مورد بررسی قرار گرفت که این رقم در مقایسه با سال گذشته که بخشی از این تخلفات در شوراهای حل اختلاف رسیدگی می‌شد 28 درصد کاهش نشان می‌دهد.

رییس پلیس راهور تهران از راه‌اندازی سامانه پیامکی خودروهایی که با جرثقیل‌های همکار با پلیس راهور به پارکینگ منتقل می‌شوند خبر داد و گفت: این سامانه حداکثر 10 دقیقه بعد از برداشته شدن خودرو موضوع را به تلفن همراه ثبت شده در بانک اطلاعات خودرویی پلیس راهور در خصوص خودروی موردنظر ارسال می‌کند و در آن اعلام می‌شود که خودروی مربوطه به کدام پارکینگ منتقل شده و دو شماره تلفن نیز برای پیگیری بیشتر در اختیار راننده قرار می‌گیرد.

به گفته وی این پیامک از شماره 30005353 برای رانندگان ارسال می‌شود.

وی از راه‌اندازی واحد ویژه رسیدگی به امور جانبازان، معلولان و خانواده شهدا در پلیس راهور تهران خبر داد و گفت: تا کنون بیش از 2 هزار نفر از این افراد به این واحد در سال جاری مراجعه کرده و مسائل خود را مطرح کرده‌اند.

رییس پلیس راهور تهران در خصوص انتخاب خیابان‌های نمونه ترافیکی در تهران نیز گفت: هر ماه یکی از خیابان‌های یکی از مناطق تهران را در این خصوص انتخاب کرده و تمام شرایط لازم را در خصوص آن اجرا می‌کنیم تا به عنوان خیابان نمونه ترافیکی آن منطقه باشد.

پیش‌بینی کاهش 50 تا 60 درصدی بار ترافیک پایتخت از شنبه

تمام خودروهای توقیف شده در نوروز امسال تا 15 فروردین مهمان پلیس‌ هستند

وی در ادامه با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌کنیم از روز جمعه سفرهای نوروزی عملا آغاز شود، گفت: بر این اساس انتظار می‌رود بار ترافیک تهران از روز شنبه بین 50 تا 60 درصد کاهش داشته باشد.

رییس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه طرح ترافیک و زوج و فرد نیز در ایام نوروز در تهران اجرا نمی‌شود، گفت: طرح ترافیک و زوج و فرد مجددا از روز شنبه 17 فروردین ماه در تهران اجرا خواهد شد و بر این اساس تنها دارندگان آرم‌های طرح ترافیک سال 92 مجوز تردد در محدوده طرح ترافیک را خواهند داشت و سایر خودروها جریمه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌کنیم بار ترافیک در نوروز امسال در پایتخت به شدت کاهش یابد، افزود: در عین حال سختگیری پلیس در خصوص سبقت و سرعت غیرمجاز در تهران به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت که بر این اساس 130 دستگاه دوربین لیزرگان کنترل سرعت در بزرگراه‌های تهران علاوه بر دوربین‌های ثابت، در نوروز به کارگیری خواهد شد.

رییس پلیس راهور تهران تاکید کرد: برابر ابلاغیه صورت گرفته در نوروز امسال تمام خودروهایی که توقیف شوند تا 15 فروردین ماه در پارکینگ‌ها باقی مانده و مهمان پلیس خواهند بود؛ لذا به رانندگان تهرانی و شهرستانی مجدد تاکید می‌کنیم تهران شهر قانونمندی است و به طور جدی از انجام تخلفات حادثه ساز به خصوص سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند.

باند جنوبی تونل نیایش تا چند روز دیگر افتتاح می‌شود

49 تقاطع پایتخت به دوربین ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز و تجاوز به گذرگاه عابر پیاده مجهز شده‌اند

به گزارش ایسنا، وی در ادامه از نصب 20 دستگاه دوربین کنترل سرعت در دو باند تونل نیایش خبر داد و گفت: در عین حال برابر توافق صورت گرفته باند جنوبی تونل نیایش از ورودی‌های نیایش و کردستان به سمت شرق تا چند روز آینده و پیش از آغاز سال نو افتتاح می‌شود.

رییس پلیس راهور تهران از نصب 117 دوربین در خروجی محدوده طرح ترافیک خبر داد و گفت: بر این اساس دیگر رانندگان نمی‌توانند از خروجی‌های طرح ترافیک وارد این محدوده شوند.

وی با اشاره به اینکه 15 تقاطع به دوربین‌های ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز و تجاوز به گذرگاه عابر پیاده مجهز بودند گفت: از 48 ساعت قبل نیز 34 تقاطع دیگر به این دوربین‌ها مجهز شدند که بدین ترتیب فعلا 49 تقاطع در تهران دوربین ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز و تجاوز به گذرگاه عابر پیاده دارند.

همچنین از 48 ساعت گذشته تونل‌های توحید، نیایش و رسالت به دوربین‌های ورود خودروهای سنگین مجهز شده‌اند و بر این اساس تمامی خودروهای سنگینی که وارد این تونل‌ها شوند، اعم از اتوبوس و کامیون و تریلی توسط این دوربین‌ها اعمال قانون می‌شوند.

رییس پلیس راهور تهران تصریح کرد: در عین حال 60 دستگاه دوربین کنترل سرعت نیز در بزرگراه‌های امام رضا، شهید ستاری، آزادگان، شهید خرازی و شهید بابایی مستقر شده‌اند.

رانندگان پیش از سفرهای نوروزی حتما معاینه فنی بروند

اینکه عابر پیاده یا موتورسیکلت هرجایی تصادف کرد مقصر شناخته نمی‌شود تمام شد

وی در ادامه از شهروندان خواست پیش از آنکه به سفرهای نوروزی بروند خودروی خود را به معاینه فنی برده و نسبت به کنترل فنی خودروی خود و نقص فنی آن آگاه شوند از سوی دیگر از مراکز معاینه فنی خواسته‌ایم تا ایرادات نابجا نگیرند و در عین حال از شهروندان هم می‌خواهیم تا معاینه فنی خود را از مراکز معتبر و مکانیزه شهر تهران تهیه کنند.

رییس پلیس راهور تهران در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه در میان مردم جا افتاده است که اگر عابر یا موتورسوار به هر شکلی تصادف کند، خودرو مقصر است گفت: متاسفانه این موضوع غلط قبلا به شکلی در میان جا افتاده بود اما قانون جدید اصلا چنین چیزی را نمی‌گوید و در قانون تاکید شده است اگر عابر پیاده از محلهای مجاز تردد نکند و با خودرویی تصادف کند که قوانین و مقررات رانندگی را رعایت کرده است، عابر پیاده 100 درصد مقصر است. از سوی دیگر هشدار می‌دهیم موتورسوارانی که در خطوط ویژه تردد می‌کنند اگر هر حادثه‌ای برای خودشان یا دیگران ایجاد کنند در هر صورتی موتورسوار 100 درصد مقصر است.

تمهیدات ترافیکی پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

به گزارش ایسنا، وی در ادامه با اشاره به سنت ایرانیان در خصوص زیارت اهل قبور در پنجشنبه و جمعه آخر سال گفت: بر این اساس طرح ویژه ترافیکی از ساعت چهار صبح پنج شنبه 24 اسفندماه تا ساعت 22 روز جمعه 25 اسفندماه در این محدوده اجرا می‌شود.

به گفته رییس پلیس راهور تهران امسال تلاش کردیم حداقل محدودیت‌های ترافیکی را برای شهروندان اعمال کنیم.

وی به محدودیت‌های ترافیکی پنجشنبه و جمعه آخر سال اشاره کرد و گفت: بر این اساس از ساعت پنج صبح روز پنجشنبه 24 اسفندماه سال جاری سه راهی کهریزک در جاده قدیم قم در مسیر جنوب به شمال به سمت تهران تردد وسایط نقلیه ممنوع بوده و بار ترافیکی به سمت جاده سایت و سه راهی قمصر و پس از آن بلوار فلسطین، باقرشهر و جاده قدیم قم به سمت شمال هدایت می‌شود. از سوی دیگر جاده قدیم تهران – قم از شمال به جنوب از سه راهی باقرشهر به سمت بهشت زهرا(س) نیز در این مدت مسدود بوده و بار ترافیکی به سمت شرق و بلوار امام و بهشت زهرا (س) هدایت می‌شوند.

رییس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه درب گلدسته در بهشت زهرا(س) مسدود خواهد بود گفت: بر این اساس بار ترافیکی به سمت جنوب هدایت شده و افرادی که قصد دارد از بهشت زهرا(س) خارج شوند باید از دور برگردان کهریزک استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه تردد کامیون‌ها و اتوبوس‌ها به جز کامیون‌های حامل مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت پنج صبح روز 24 اسفندماه تا 22 روز 25 اسفندماه در محورهای شهید رجایی، بعثت، فدائیان اسلام و صالح آباد ممنوع است گفت: بر این اساس تردد این وسایط نقلیه از بزرگراه آزادگان به سمت جنوب و از جاده ساوه و اتوبان ساوه انجام می‌شود.

رییس پلیس راهور تهران با اشاره به تدارک ویژه شهرداری تهران برای استفاده از سیستم‌های حمل و نقل عمومی جهت انتقال زائران گفت: در عین حال تمام پارکینگ‌های بهشت زهرا بازگشایی شده و هرگونه توقف در بلوار اصلی بهشت زهرا ممنوع بوده و جرثقیل‌های پلیس خودروهای متخلف را به پارکینگ منتقل می‌کنند.

به گفته وی با هماهنگی انجام شده از نیمه شب چهارشنبه تا 48 ساعت کلیه درهای بهشت زهرا(س) باز خواهد بود.

رییس پلیس راهور تهران تصریح کرد: افرادی که قصد دارند به قطعات ضلع غربی بهشت زهرا(س) بروند توصیه می‌کنیم از شمال به جنوب بزرگراه خلیج فارس و بلوار علامه عسگری استفاده کنند. همچنین افرادی که قصد دارند به قطعات مرکزی بهشت زهرا(س) بروند از بزرگراه صالح آباد و افرادی که قصد ورود به قطعات جدید را دارند از جاده قدیم قم – تهران باید استفاده کنند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
تصاویر پیشترفته‌ ترین دست بیونیک دنیا
پیام عجیب حسنی مبارک به مردم مصر
حملات سایبری چین یکی از نگرانی های اصلی دولت آمریکا است
اعلام محدودیتهای ترافیکی ایام تعطیلات نوروز در شرق استان تهران
نرخ انواع ارز در مرکز مبادلات ارزی امروز (91/12/22)