پنی‌سیلین چینی
مسئول بخش داروی ستاد اجرای فرمان حضرت امام از تولید ماده اولیه آنتی‌بیوتیک در کشور خبر داد و گفت: پنی سیلین G از اردیبهشت در کشور تولید می‌شود و ما را از واردات چین بی‌نیاز می‌کند.
   
 
امیر حسین جمشیدی در  گفت‌وگو با فارس افزود: داروی پنی سیلین G که پایه اکثر داروهای آنتی بیوتیک‌ است در کشور تولید خواهد شد.این دارو که از سلول زنده تولید خواهد شد نیاز ما را به واردات انواع داروهای آنتی بیوتیک برطرف می‌کند.

وی ادامه داد: حدود هزار تن ماده اولیه آنتی بیوتیک از چین وارد می‌شود به طوری که کشور چین نیاز دارویی 80 درصد کشورها را تأمین می‌کند.

دبیر شورای بررسی و تدوین داروهای طبیعی ایران گفت: در تولید مواد اولیه کشورهای چین و هند بسیار موفق عمل کرده‌اند و در بازار دارویی پنی‌سیلین G حتی به امریکا هم صادر می‌شود.

جمشیدی افزود: کشور ما نیز از بازار چین در زمینه پنی‌سیلین استفاده می‌کند وارد کننده پنی سیلین G از این کشور هستیم که یک ماده اولیه دارویی و پایه ساخت 50 آنتی بیوتیک است.

وی ادامه داد: این ماده اولیه مشکلی ندارد و از سوی کشور چین به سایر کشورها از جمله ایران ارسال می‌شود.پنی سیلین را همه دنیا از جمله ما از چین می‌آوریم.

مسئول بخش داروی ستاد اجرای فرمان حضرت امام گفت: کشور چین بر تولید این ماده اولیه متمرکز شده و اینکه وزارت بهداشت وجود پنی سیلین چینی را در کشور تکذیب می‌کند مربوط به پنی سیلین تزریقی است نه پنی سیلین جی.این ماده از چین به کشور وارد می‌شود و درصدد خودکفایی در این زمینه هستیم.

جمشیدی اظهار کرد: منبع تولیدی دیگری در دنیا وجود ندارد و ما مجبوریم از چین وارد کنیم اما در سال آینده به این فناوری دست می‌یابیم و آمادگی تولید پنی سیلین G را داریم.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: tabnak.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
تائید حکم تبرئه روباه پیر از اتهام افساد فی الارض
قیمت هرکیلو آجیل در بازار
هشدار کره شمالی درباره نابودی همسایه اش
آخرین قیمت های انواع خودرو در بازار روز" سه شنبه 22 اسفند"
پرونده لايحه بودجه سه‌دوازدهم بسته شد