دبیر انجمن خودروسازان گفت: تعیین تکلیف نهایی در خصوص اجرای استاندارد ایربگ در تولید خودروها، پس از بررسی مشترک سازمان ملی استاندارد و وزارت صنعت، انجام می گیرد.

احمد نعمت بخش  اظهار داشت: هم اکنون شماره گذاری خودروهای فاقد 2 ایربگ از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی متوقف است، چرا که اجرای این استاندارد از ابتدای سال 92 اجباری شده است.
وی ادامه داد: خودروسازان علت عدم اجرای این استاندارد را کمبود قطعه داخلی و محدودیت های بین المللی در واردات آن عنوان می کنند.
نعمت بخش تصریح کرد: در مقابل این امر سازمان ملی استاندارد معتقد است، خودروسازان این امکان را دارند که قطعات مورد نیاز را از قطعه سازان داخلی تامین کنند.
دبیر انجمن خودروسازان خاطرنشان کرد: در نهایت سازمان ملی استاندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال پیگیری مشکل خودروسازان هستند و تعیین تکلیف نهایی در این مورد، پس از اتمام بررسی ها انجام می گیرد.
وی افزود: در این شرایط اگر وزارت صنعت بتواند سازمان استاندارد را قانع کند که خودروسازان در تامین قطعه با مشکل و محدودیت مواجه هستند، امکان تولید و شماره گذاری خودروی فاقد 2 ایربگ وجود خواهد داشت.



 گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: yjc.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
کره جنوبی چهارمین آزمایش هسته ای کره شمالی را بعید دانست
تهرانی‌هاصدرنشین اجاره‌نشینی درکشور
محمد مرسی جاسوس امریکایی‌ها است؟
گاردین:مشایی را دست کم نگیرید!
شورای هماهنگی جبهه اصلاحات همچنان به خاتمی امیدوار است