زمین لرزه در بوشهر
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از آغاز عملیات اسکان زلزله‌زدگان شهرستان دشتی خبر داد.


 زلزله6.1 ریشتری ساعت 16 و 22 دقیقه سه شنبه در عمق 12 کیلومتری کاکی بوشهر را لرزاند.

پس از این زمین لرزه، حدود 90 پس لرزه مناطق مختلف در استان بوشهر را لرزاند.

گفتنی است در دقایق ابتدای زلزله به علت قطع ارتباطات تلفنی امکان برقرای تماس با منطقه مقدور نبود.

تشكیل ستاد بحران در استان بوشهر/ اعزام سه بالگرد

شاپور رستمی با بیان اینكه جلسه ستاد بحران این استان از زمان وقوع این زمین لرزه تشكیل شده، بیان كرد: به دنبال وقوع این زمین لرزه در شهرستان دشتی تمام امكانات مورد نیاز برای امدادرسانی در این منطقه بسیج شده است.

وی ادامه داد: این زمین لرزه به دلیل شدت زیادی كه داشته برخی از شهرستانها را نیز لرزانده و باعث نگرانی مردم شده است.

معاون عمرانی استاندار بوشهر اظهار داشت: با توجه به شدت زمین لرزه امكان وارد شدن خسارات جود دارد اما در حال حاضر گزارش از فرمانداری پیرامون میزان خسارات اعلام نشده است.

وی گفت: سه بالگرد به منطقه اعزام شده است.

رستمی با بیان منطقه زلزله زده شده در 100 كیلومتری بوشهر است، گفت: این منطقه با جمعیت روستاها حدود هفت هزار نفر جمعیت دارد.

هیچ خسارتی به نیروگاه بوشهر وارد نشده است

حسن وند استاندار بوشهر نیز گفت:معاون اول رئیس جمهور و رئیس ستاد بحران کشور پیگیر مساله هستند و کمکهای امدادی به منطقه در حال ارسال است.

وی همچنین ادامه داد منطقه زلزله با نیروگاه اتمی بوشهر 150 کیلومتر فاصله داشته و هیچ خسارتی به نیروگاه بوشهر وارد نشده است.

تخریب 80درصدی دو روستا

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از مجروح شدن 500 نفر در زمین لرزه بوشهر خبر داد.

محمود مظفر در این رابطه گفت: به محض وقوع این زمین لرزه 20 تیم ارزیاب و تیمهایی از هلال احمر فارس و خوزستان به محل اعزام شده اند.

وی ادامه داد: بر اساس آمار اولیه در زلزله منطقه دشتی 500 نفر مجروح شده اند كه 450 نفر به صورت سرپایی درمان و مابقی به بیمارستان منقل شده اند.

مظفر بیان كرد: بر این اساس با ارزیابیهای صورت گرفته دو روستای منطقه بالای 80درصد تخریب شده اند علاوه بر این روستاهای دیگر نیز دچار شكاف عمیق شده اند.

مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر:زمین لرزه بر کار نیروگاه بوشهر اثری نداشته است
مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر با رد برخی اخبار رسانه های خارجی تاکید کرد که زمین لرزه بر کار این نیروگاه اثری نداشته است.
به گزارش خبرگزاری مهر، محمود جعفری افزود: این زمین لرزه هیچ مشکلی  برای نیروگاه بوشهر ایجاد نکرده است.
وی دلیل این امر را فاصله حدود 150 تا 160 کیلومتر محل وقوع زلزله با نیروگاه بیان کرد.
مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر تصریح کرد که این نیروگاه اتمی به گونه ای ساخته شده که در مقابل زلزله هشت ریشتری مقاوم است.

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی وقوع زلزله در استان بوشهر
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی حادثه تلخ زلزله در استان بوشهر با صدور پیامی برای خسارت دیدگان و بازماندگان این حادثه صبر و اجر مسالت كردند.

پیام تسلیت رییس جمهور به مناسبت ضایعه زلزله بوشهر
رئیس جمهور در پیام تسلیتی به مناسبت وقوع زلزله در استان بوشهر از نهادهای امدادی خواست تا همه توان خود را در جهت امداد، نجات، درمان، رسیدگی به مردم و بازسازی سریع منطقه به كار گیرند.

پیام تسلیت لاریجانی به حادثه دیده گان زلزله
رئیس مجلس شورای اسلامی در پی حادثه زمین لرزه استان بوشهربا صدور پیامی ضمن ابراز همدردی با حادثه دیدگان از سازمان‌های امداد و نجات خواست با سرعت به کمک و یاری حادثه‌دیدگان بشتابند.

حضور ماموران یگان امداد و ویژه در مناطق زلزله زده/ برقراری امنیت در استان بوشهر
جانشین فرمانده نیروی انتظامی از تامین امنیت مناطق زلزله زده خبر داد.
سردار احمدرضا رادان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پس از وقوع زمین لرزه ماموران یگان امداد و پس از آن یگان ویژه در مناطق زلزله زده حاضر شده و تامین امنیت این مناطق را برعهده گرفتند. ضمن اینکه اقدامات لازم برای تسهیل ترافیک در دستور کار ماموران قرار دارد.
 
وضعیت 100 نفر از مصدومان زلزله دشتی بوشهر وخیم است
رئیس اورژانس استان بوشهر وضعیت 100 نفر از مصدومان را وخیم گزارش كرد.
 عبدالرحیم دادجو در گفتگو با خبرنگار مهر پیرامون آخرین وضعیت مجروحان گفت: بر اساس آمار تاكنون 32نفر در زلزله دشتی استان بوشهر جان خود را از دست داده و بیش از 850 نفر مجروح شده اند.

اعزام هفت تیم امداد و نجات از یاسوج به مناطق زلزله زده بوشهر
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد از اعزام هفت تیم عملیاتی امداد و نجات از این استان به مناطق زلزله زده کاکی در استان بوشهر خبرداد.
مسعود مثنوی به خبرنگار مهر گفت: این تیم ها شامل دو تیم 13 نفره آوار، دو تیم 10 نفره کوهستان، یک تیم اسکان، یک تیم شش نفره جاده و تیم پشتیبانی و ارتباطات هستند.

اعزام سه گروه امدادی با تیم پزشكی سپاه فجر فارس به بوشهر
معاون هماهنگ كننده سپاه فجر استان فارس از اعزام سه گروه امدادی با تیم پزشكی سپاه استان فجر به منطقه دشتی بوشهر خبر داد.
سرهنگ سعید كوشكی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اقدامات سپاه فجر استان برای امدادرسانی به زلزله زدگان دشتی استان بوشهر گفت: به محض اطلاع از وقوع این زمین لرزه سه گروه امدادی  به همراه تیم پزشكی به منطقه اعزام شدند.

50 امداد رسان چهارمحالی به مناطق زلزله زده بوشهر اعزام شدند
مدیر روابط عمومی هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری از اعزام 50 امداد رسان از استان چهارمحال و بختیاری به مناطق زلزله زده بوشهر خبر داد.


عملیات تخلیه مجروحان زلزله دشتی از زیرآوار روبه پایان است
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: عملیات تخلیه مجروحان از زیرآوار در منطقه دشتی بوشهر رو به پایان است.

علیرضا حكمت كه از شیراز به منطقه زلزله زده دشتی اعزام شده در خصوص آخرین گزارشها از منطقه بیان كرد: از زمان وقوع این زمین لرزه نیروهای امداد و نجات از استان فارس به محل اعزام و مشغول ارائه خدمات هستند.

وی ادامه داد: در حال عملیات تخلیه مجروحان از زیرآوار در منطقه شنبه دشتی در استان بوشهر رو به پایان است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان فارس آمار مجروحان را بیش از 800 نفر اعلام كرد و اظهار داشت: عملیات امداد و نجات در منطقه همچنان ادامه دارد.
حكمت در خصوص وضعیت مجروحان نیز گفت: این افرا دچار شكستگی شده و برخی از آنها نیز به صورت سرپایی درمان شده اند.

37 کشته و 850 مجروح درپی زمین‌لرزه دشتی
استاندار بوشهر از افزایش تعداد کشته شدگان به 37 نفر و مجروحان زمین‌لرزه شهرستان دشتی به 850 نفر خبر داد.
فریدون حسنوند در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: زمین لرزه شهرستان دشتی تاکنون 850 مجروح و 37کشته در پی داشته است.
استاندار بوشهر ادامه داد: بر این اساس تعداد 700 منزل مسكونی 100 درصد و تعدادی از 30 تا 40 درصد تخریب شده اند.
حسنوند از اسكان مردم منطقه در خارج از منطقه زلزله زده خبر داد و پیرامون تاسیسات نیز افزود: با توجه به شدت زلزله برق و آب منطقه قطع شده اما در حال حاضر ژنراتورهایی در منطقه مستقر شده و در خصوص آب رسانی نیز تانكرهای آب به منطقه دشتی اعزام شده اند.
وی اضافه کرد: دو روستا در این شهرستان بالای 80 درصد تخریب شده که آمار دقیق تلفات و خسارات این زمین لرزه تا چند ساعت آینده اعلام خواهد شد.


اعلام سه روز عزای عمومی
همچنین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز سه روز عزای عمومی در بوشهر اعلام کرده است.
آیت‌الله غلامعلی صفایی  بوشهری در پیامی آورده است: حادثه تأسف برانگیز وقوع زلزله در منطقه گرانقدر دشتی و خبر کشته و مجروح شدن جمعی از اهالی عزیز آن خطّه، مایه تأسف و تألم شدید همگان و اینجانب شد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در ادامه این پیام آورده است: بدین خاطر از روز چهارشنبه 21 فروردین‌ماه، سه روز در استان ولایتمدار بوشهر، عزای عمومی اعلام می‌دارم.

امداد و نجات زلزله‌زدگان همچنان ادامه دارد

زمین لرزه عصر سه‌شنبه در شهرستان دشتی باعث شد تا گروه‌های امدادی از نقاط مختلف ایران و همچنین گروه‌های مردمی از استان بوشهر در این منطقه حضور یافتند و به کمک آسیب‌دیدگان این زمین‌لرزه پرداختند.

در حال حاضر بسیاری از مردم حادثه دیده در حیاط‌های منازل خود حضور دارند و برخی از افراد نیز در خیابان‌ها هستند.

با وجود اعلام ارسال چادر برای اقامت افراد حادثه دیده، تاکنون چادرها در این مناطق برپا نشده است.

عملیات آواربرداری در شهر شنبه که بر اثر این زمین لرزه بیشترین آسیب‌ها را دیده است، انجام شده است و همه افرادی که زیر آوار بوده‌اند از زیر آوار بیرون کشیده شده‌اند.

برق بسیاری از مناطق شهر شنبه بر اثر زمین لرزه قطع شده بود که با تلاش کارکنان شرکت توزیع برق استان بوشهر، برق برخی از مناطق وصل شده است.

ازدحام جمعیت مانع از امدادرسانی مطلوب

به علت ازدحام جمعیت و همچنین حضور بسیار زیاد خودروهای شخصی در این مناطق، عملیات امدادرسانی به آسیب‌دیدگان به کندی انجام می‌شود.

نیروهای بسیج و هلال احمر و نیروهای امنیتی و انتظامی نیز به وفور در سطح مناطق حادثه دیده مشغول به فعالیت هستند و مشغول خدمات رسانی به مردم هستند.

تلفن‌های ثابت در این مناطق قطع شده و تلفن‌های همراه نیز با مشکل آنتن‌دهی مواجه هستند.

فرمانداران شهرستان‌های استان بوشهر و مسئولان ادارات و نهادهای مختلف در محل حادثه حضور یافته‌اند و به همراه گروه‌های کاری خود مشغول خدمات‌رسانی به آسیب دیدگان هستند.

اکیپ‌های متعددی از اداره راه و شهرسازی استان بوشهر برای ارائه خدمات به محل حادثه اعزام شده‌اند.

با توجه به ازدحام مجروحان در بیمارستان شهر خورموج، برخی از مجروحان به دیگر بیمارستان‌های استان بوشهر اعزام شده اند.

اقلام جدید امدادی از یاسوج برای زلزله زدگان بوشهر ارسال شد
 دبیر شورای اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساعاتی پیش اقلام جدید امدادی برای زلزله زدگان شهرستان دشتی در استان بوشهر ارسال شد.
جبار شکیب خواه در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این اقلام شامل 40کارتن بسته غذایی، 350پتو، 200 موکت، 100ست ظروف، 400 بسته پودر رختشویی، 50والور، 50کلمن آب و 400بسته کنسرو لوبیاست.
وی بیان کرد: پیش از این 200عدد چادر و پنج هزار آب معدنی نیز برای زلزله زدگان ارسال شد.
شکیب خواه یادآور شد: هفت تیم عملیاتی امداد و نجات متشکل از 53 امدادگر از این استان به مناطق زلزله زده در استان بوشهر اعزام شدند.

با دستور وزیر نفت امکانات صنعت نفت در استان برای کمک به زلزله زدگان بوشهر بسیج می‌شوند

وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با مسئولان اجرایی استان بوشهر از بسیج امکانات صنعت نفت در این استان برای کمک رسانی به زلزله زدگان استان بوشهر خبر داد.

رستم قاسمی با صدور دستورهایی به مدیران عامل شرکت‌های تابع وزارت نفت مستقر در استان بوشهر خواهان به‌کارگیری تمامی ابزارها و امکانات صنعت نفت در استان بوشهر جهت مشارکت در اجرای امداد و نجات و آواربرداری از مناطق زلزله زده استان بوشهر شد.
 
تعیین تکلیف همه مصدومان زلزله شهرستان دشتی/ کمبود دارو نداریم
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به تعیین تکلیف همه مصدومان زلزله شهرستان دشتی، گفت: کمبودی برای تامین داروهای مورد نیاز مصدومان زلزله نداریم.

دکتر علیرضا رئیسی سه‌شنبه‌شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ساعات اولیه حادثه، همه کادر درمانی بیمارستان زینبیه خورموج قبل از ورود مصدومین به بیمارستان آماده پذیرش مصدومین بودند و بلافاصله اقدامات لازم درمانی برای مصدومین انجام گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با وجود بیمارستان 140 تختخوابی خورموج که در فاصله نزدیک به محل حادثه قرار گرفته، هیچ گونه نیازی به احداث بیمارستان صحرایی نبوده است.

رییسی ضمن تشکر از اعلام آمادگی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های همجوار برای کمک‌رسانی به آسیب دیدگان، ابراز داشت: در حال حاضر نیازی به اعزام تیم‌های امداد پزشکی به مناطق حادثه دیده وجود ندارد.

شهرستان دشتی همچنان می‌لرزد/ وقوع 56 زمین‌لرزه
زمین لرزه‌های شهرستان دشتی همچنان ادامه دارد و از عصر سه‌شنبه تاکنون 56 زمین‌لرزه در این شهرستان روی داده است.

اختصاص هفت مدرسه برای اسکان اضطراری زلزله‌زدگان
استاندار بوشهر از اختصاص هفت مدرسه در بخش شنبه برای اسکان اضطراری زلزله زدگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون حسنوند بامداد چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان بوشهر با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته از سوی گروه‌های مختلف کمک‌رسان به زلزله‌زدگان شهرستان دشتی، اظهار داشت: پیام مقام معظم رهبری باعث دلگرمی مردم و حادثه‌دیدگان این زمین لرزه شد.

بازدید مسئولان از مناطق زلزله زده و بررسی وضعیت آسیب‌دیدگان
استاندار بوشهر و نماینده ولی فقیه دراستان بوشهر به همراه تعدادی از مسئولان از مناطق زلزله زده شهرستان دشتی بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون حسنوند بامداد چهارشنبه از مناطق زلزله‌زده شهرستان دشتی و شهر شنبه بازدید کرد و با دیدار با حادثه دیدگان این زمین‌لرزه، در جریان مشکلات و نیازهای انها قرار گرفت.

استاندار بوشهر در این بازدید با تقدیر از تلاش‌های گروه‌های امدادی برای کمک به زلزله‌زدگان، خاطرنشان ساخت: از زمان وقوع این زمین لرزه گروه‌های مختلف امدادی و گروه‌های مردمی در صحنه حضور یافتند و به کمک آسیب‌دیدگان شتافتند.

اعزام 40 آمبولانس و 6 تیم واکنش سریع به مناطق زلزله زده
رئیس اورژانس بوشهر از اعزام 40 دستگاه آمبولانس، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و شش تیم واکنش سریع به مناطق زلزله زده بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر عبدالرحیم دادجو گفت: این آمبولانس‌ها از مناطق دشتی، تنگستان، دشتستان، کنگان و بوشهر به مناطق زلزله زده اعزام شده‌اند و کار امدارسانی به مصدومان و انتقال آنان به بیمارستان زینبیه خورموج را به عهده داشته اند.

وی گفت: به علت شدت و وسعت زلزله آمبولانس‌های استان‌های همجوار فارس، خوزستان، هرمزگان، کهگیلویه و بویر احمد و سایر استان‌های منطقه نیز به محل زلزله اعزام شده اند.

به گفته رئیس اورژانس بوشهر به منظور امدادرسانی به زلزله زدگان در مناطق صعب العبور نیز از هلی کوپترهای امداد استفاده شده است.

تشکیل قرارگاه امداد و نجات سپاه در مناطق زلزله‌زده/اعزام گروه‌های متعدد بسیجی
با حضور فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در مناطق‌زلزله‌زده، قرارگاه پشتیبانی امداد و نجات تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، گردان‌های تیپ پیاده امام صادق(ع) استان بوشهر با اعلام امادگی خود برای کمک به اسیب‌دیدگان زمین لرزه شهرستان دشتی در قالب گروه‌های مختلف به این منطقه اعزام شدند.

ارسال و تحویل اقلامی از قبیل چادر، موتور برق، چراغ، آب معدنی، کنسرو و مواد غذایی و همچنین وسایل زنده یاب به همراه گروه‌های ناجی و تجسس از جمله اقدامات و ماموریت‌های تیپ پیاده امام صادق(ع) است.

همچنین قرارگاه پشتیبانی امداد و نجات سپاه در مناطق زلزله زده شهرستان دشتی با حضور سردار جمیری فرمانده سپاه امام صادق(ع) تشکیل شد.

در این قرارگاه امداد و نجات که با مدیریت مستقیم فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر تشکیل شده، چهار گردان از گردان‌های عاشورا، امام حسین(ع) و واکنش سریع به امداد رسانی و همچنین تامین مسائل امنیتی مناطق زلزله زده در کنار سایر نیروهای امنیتی می‌پردازند.

علاوه بر این گردان‌ها بسیجیان حوزه مقاومت پتروشیمی و حوزه مقاومت سیدالشهدای منطقه ویژه پارس جنوبی در سازماندهی این قرارگاه قرار گرفته و به کمک مصدومین می‌شتابند.

 تاکنون این قرارگاه توانسته است نسبت به ارسال یک کامیون آب معدنی، تعداد زیادی فانوس و دو ژنراتور بزرگ برق با عنوان "موج نور" که قدرت نوردهی یک شهر را دارد، اقدام کند.

مسئول قرارگاه اطلاع رسانی سپاه امام صادق(ع) نیز با اشاره به تشکیل قرارگاه اطلاع رسانی ویژه مناطق زلزله زده شهرستان دشتی، گفت: این قرارگاه مبادرت به هماهنگی انجام مصاحبه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی با مسئولان ستاد قرارگاه امداد و نجات سپاه استان در خصوص نحوه امداد رسانی به مردم زلزله دیده کرده است.

آغاز عملیات اسکان زلزله‌زدگان شهرستان دشتی
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از آغاز عملیات اسکان زلزله‌زدگان شهرستان دشتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود مظفر بامداد چهارشنبه در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده شهرستان دشتی اظهار داشت: گروه‌های مختلف امدادی از نقاط مختلف استان بوشهر و استان‌های همجوار از لحظات اولیه این حادثه به کمک زلزله‌زدگان شتافته‌اند و کمک‌های بسیار خوبی در این زمینه انجام داده‌اند.

وی به حضور امدادگرانی از استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، فارس، هرمزگان و خوزستان در مناطق حادثه‌دیده اشاره کرد و بیان داشت: عملیات امداد و نجات به شکل خوبی انجام شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه عملیات جستجو در بیش از 90 درصد مناطق شنبه و طسوج و کاکی پایان یافته است، ادامه داد: تلاش داریم که این عملیات تا صبح چهارشنبه به پایان برسد.

وی به حضور گسترده تیم‌های عملیاتی در مناطق حادثه دیده اشاره کرد و بیان داشت: همچنین تیم‌های واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان‌های خوزستان و فارس در منطقه حضور یافته‌اند.

مظفر همچنین از حضور سگ‌های تجسس در این منطقه برای یافتن افراد آسیب دیده خبر داد.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: عملیات اسکان زلزله‌زدگان این شهرستان آغاز شده است.

فعالیت 95 اکیپ راهداری در مناطق زلزله‌زده/ بازگشایی همه راه‌ها
مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: 95 اکیپ راهداری به منظور کمک به مناطق زلزله‌زده به شهرستان دشتی اعزام شدند.

علیرضا صفایی‌بوشهری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر نیز همگام با سایر نهادها و سازمان‌های بر خود لازم دید که به کمک زلزله‌زدگان بشتابد و از نخستین ساعات این زمین لرزه، اکیپ‌های متعددی در این منطقه حضور یافته‌اند.

وی با اشاره به فعالیت 95 اکیپ راهداری با 65 دستگاه ماشین در مناطق زلزله‌زده، اضافه کرد: در حال حاضر و با تلاش‌های صورت گرفته همه راه‌های مناطق زلزله‌زده بازگشایی شده است.

اعزام گروه‌های مختلف امدادی و مردمی از شهرستان دیر به مناطق زلزله‌زده
فرماندارشهرستان دیر از اعزام گروه‌های مختلف امدادی و مردمی از شهرستان دیر به مناطق زلزله‌زده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی بحرانی در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده شهرستان دشتی اظهار داشت: شهروندان دیری از لحظات اولیه وقوع این حادثه با مراجعه حضوری و برقراری تماس‌های تلفنی خواهان حضور و مشاركت در امداد رسانی به مردم زلزله زده شهرستان دشتی هستند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com


مطالب داغ سایر بخشها:
راه اندازی کارناوال و راهپیمایی انتخاباتی بدون مجوز ممنوع/ کاندیداها تنش ایجاد نکنند
جدول/ قیمت گوشت، مرغ و ماهی در بازار
سیاستمداران در انتخابات های گذشته به چه کسی رای دادند؟
شماره گذاری خودروهای فاقد ایربگ متوقف شد
افشای راز جسد کنار جاده توسط مامور پلیس‌راه