وی افزود: امیدواریم با تصویب طرح افرایش مجازات قاچاق افغان ها به ایران این مشكل تا حدودی كاهش یابد. این طرح اكنون در كمیسیون لوایح دولت است.

مدیركل اتباع خارجه وزارت كشور از بیمه تامین اجتماعی 158 هزار تبعه افغانی آسیب پذیر در ایران خبرداد.

عزیز كاظمی در گفتگو با مهر در پاسخ به اینكه در ایام نوروز خبر تصادف یك خودروی سمند حامل 15 افغانی غیرمجاز منتشر شد آیا چنین اخباری حاکی از افزایش ورود غیرقانونی افغانهاست گفت: با اتمام فصل سرما و آغاز نوروز و بهار قطعا ما با افزایش ورود غیرقانونی افغانها به ایران مواجه هستیم. هر چند مرزبانی نهایت تلاش خود را برای انسداد مرزها كرده است ولی قاچاقچیان انسان دست بردار نیستند.

وی افزود: امیدواریم با تصویب طرح افرایش مجازات قاچاق افغان ها به ایران، این مشكل تا حدودی كاهش یابد. این طرح اكنون در كمیسیون لوایح دولت است.

مدیر كل اتباع خارجه وزارت كشور در مورد اجرای طرح بیمه تامین اجتماعی اتباع آسیب پذیر در ایران گفت: این طرح به اتمام رسیده و هم اكنون 158 هزار تبعه افغانی مجاز به دلیل آسیب پذیر بودن به صورت رایگان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گرفتند. البته سایر اتباع مجاز ( 682000 نفر) هم می توانند با پرداخت ماهانه 90 هزار تومان بیمه تامین اجتماعی شوند.

عزیزكاظمی در پاسخ به اینكه آیا طرح خروج پناهندگان موفقیت آمیز بوده است گفت: بر اساس تفاهم نامه ای كه با كمیساریای پناهندگان سازمان ملل و كشور افغانستان داریم قرار شد بسترهای لازم برای پناهنگان تحصیلكرده و ماهر در كشور افغانستان مانند تامین شغل، دادن زمین و تسهیلات اشتغال فراهم شود و ایران هم با اینكه برای تحصیل و آموزش و مهارت پناهندگان هزینه كرده ولی این افراد را برای زندگی و كار در افغانستان تشویق می كند. البته تمایل پناهنگان به بازگشت به افغانستان كم است چون افغانستان هنوز به این تعهدات عمل نكرده است.


 گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:mehrnews.com

مطالب داغ سایر بخشها:
تاریخ آزمون ارشد علوم پزشکی اعلام شد
فائزه هاشمی و روزهای اوین
شروط 3 گانه البرادعی برای گفتگو با محمد مرسی
بهای جهانی طلا کاهش یافت
دلیل اعتراض ناسا چیست؟