حقوق مستمری‌‌ بگیران
هیئت وزیران بنا به پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و ماده(96) قانون تامین اجتماعی مصوب 1354- تصویب کرد؛ مستمری مستمری بگیران اعم از بازنشسته، از کار افتاده و بازمانده به میزان 25 درصد افزایش می‌یابد.


با تصویب هیئت وزیران، میزان حداقل حقوق دریافتی ماهیانه مستمری بگیران اعم از بازنشسته، از کار افتاده و بازمانده هفت میلیون ریال تعیین شد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و ماده(96) قانون تامین اجتماعی مصوب 1354- تصویب کرد؛ مستمری مستمری بگیران اعم از بازنشسته، از کار افتاده و بازمانده به میزان 25 درصد افزایش می‌یابد.
 
بر این اساس، پس از اعمال افزایش یاد شده، حداقل حقوق دریافتی ماهیانه افرادی که میزان سابقه پرداخت حق بیمه آنها 30 سال و بیشتر باشد،(اعم از سابقه پرداخت حق بیمه واقعی و نیز سنوات ارفاقی که به موجب قوانین مختلف نظیر اشتغال در مشاغل سخت و زیان آور ایجاد شده است) مبلغ هفت میلیون ریال تعیین می‌شود.
 
همچنین اجرای تصویب نامه 1388/2/9 در خصوص مستمری بگیران بهره‌مند از حمایت یارانه‌ای دولت، منوط به پیش‌بینی ردیفی جداگانه در لوایح بودجه سنواتی و پرداخت اعتبار مربوط به سازمان تامین اجتماعی است.
 
این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: fardanews.com


مطالب داغ سایر بخشها:
دختر 3 ساله قربانی مادر شیشه ای
آخرین بودجه‌ دولت دهم دردسرسازتر از همیشه
نرخ اجاره آپارتمان 60 متری در تهران (+جدول)
انتقاد وزیر بهداشت از بی‌توجهی صداوسیما به ممنوعیت تبلیغ کالاهای مضر سلامت
الابراهیمی به شورای امنیت گزارش می دهد/ اعزام ناوجنگی روسیه به طرطوس