دادگاه قضات کهریزک
چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده قضات بازداشتگاه کهریزک لحظاتی قبل در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی مدیرخراسانی آغاز شد.
چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده قضات بازداشتگاه کهریزک لحظاتی قبل در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی مدیرخراسانی آغاز شد.

چهارمین جلسه دادگاه قضات کهریزک مانند جلسات قبلی به صورت غیرعلنی و با حضور متهمان این پرونده، وکلای آنان و خانواده‌های شکات برگزار می‌شود.

با توجه به این که در جلسات قبل کیفرخواست سعید مرتضوی قرائت و وی به بیان دفاعیات خود پرداخته بود، احتمالا کیفرخواست دو متهم دیگر پرونده نیز قرائت خواهد شد.

سعید مرتضوی نیز وارد دادگاه کیفری استان تهران شد.

جلسات اول، دوم و سوم دادگاه به ترتیب در روزهای 8 ، 20 و 21 اسفندماه برگزار شده بود.

یکی از قضات متهم در پرونده کهریزک تاکید کرد: در صدور دستور اعزام متهمان به بازداشتگاه کهریزک، مرتکب تخلف نشده‌ است.

به گزارش ایسنا، قاضی "ع ‌- ح" هنگام ورود به دادگاه کیفری استان تهران برای حضور در چهارمین جلسه دادگاه در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر این که آیا شهود شما را، دادگاه احضار کرده‌ است؟ اظهار بی‌اطلاعی کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که مطلعینی که از سوی شما معرفی شده‌اند، چند نفر هستند؟ گفت: نمی‌دانم، آقای روح‌الامینی معرفی کرده‌اند. این افراد اگر از متهمان کهریزک باشند، حق شهادت ندارند.

وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این‌که آیا صدور دستور اعزام متهمان به بازداشتگاه بدون موافقت دادستان، تخلف قضایی نیست؟ گفت: خیر، این امر نیاز به موافقت نداشته است. اعزام متهمان به بازداشتگاه یک دستور اداری است که قاضی می‌تواند خود آن را صادر کند.

این قاضی متهم در پرونده کهریزک در پاسخ به این سوال که با توجه به دادیار بودن در هنگام صدور دستور اعزام متهمان، نیازی به موافقت دادستانی با این دستور نبوده است، پاسخ منفی داد و تاکید کرد: این دستور اداری است و قاضی می‌تواند مستقلا آن را صادر کند.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه گفته می‌شود قاضی مرتضوی شهودی را به دادگاه معرفی کرده‌اند، گفت: من از این قضیه بی‌اطلاع‌ام.

همچنین وکیل‌مدافع خانواده کامرانی‌فر در بدو ورود به دادگاه کیفری استان تهران و قبل از شروع چهارمین جلسه دادگاه کهریزک، در جمع خبرنگاران، گفت: دستور جلسه این دادگاه، رسیدگی به اتهامات مرتضوی است.

وی گفت: دو مامور نیروی انتظامی و سه فرد شاغل در دستگاه قضایی به عنوان مطلع در چهارمین جلسه دادگاه کهریزک احضار شدند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا افراد احضار شده در این جلسه حاضر می‌شوند یا خیر؟ گفت: ‌آنها از سوی دادگاه احضار شدند و باید در جلسه دادگاه حاضر شوند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
پاسخ ایران به جنگ تبلیغات گازی آمریکا
شروط ضمن عقد قرار نیست اصلاح شود
نحوه پذیرش دانشجو در رشته‌های کم متقاضی
دولت جدید ایتالیا متولد شد
اردوغان: عقب‌نشینی پ.ک.ک پایان یک دوره تاریک است