فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه قرار نیست پلیس افتخاری تمامی وظایف ناجا را برعهده بگیرد، وظایف پلیس افتخاری را تشریح کرد.
سردار اسماعیل احمدی‌مقدم درباره راه‌اندازی پلیس افتخاری با استفاده از نیروی بسیج، گفت: پلیس افتخاری ربطی به نیروی بسیج ندارد و این دو مقوله جدا هستند.

وی با بیان اینکه بسیج تحت امر بسیج مستضعفان قرار دارد و وظایف قانونی نیز برای آن در نظر گرفته شده است، گفت: درگذشته در انتخابات برای تامین امنیت حوزه‌های انتخابی دوردست سهمیه‌هایی به بسیج، سپاه و ... داده می‌شد و این از گذشته رواج داشته است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه در انتخابات همه مسئولیت‌ها با نیروی انتظامی بود و این سازمان کمبود نیروهای خود را از نیروهای اعزامی سازمان‌های دیگر جبران می‌کرد، گفت: استفاده از بسیج حرف جدیدی نیست.

احمدی‌مقدم در بخش دیگری از سخنان خود در مورد وظایف پلیس افتخاری نیز با بیان اینکه قرار نیست این پلیس تمامی وظایف ناجا را برعهده بگیرد، گفت: پلیس افتخاری یک ظرفیت اجتماعی است که پیش از آن در حوزه پلیس راهور در قالب فرهنگیار ترافیک، پلیس‌یار جوان، بازرسان نامحسوس مردمی و ... اجرایی شده است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه پلیس افتخاری ظرفیتی اجتماعی است که در بُعد آموزش، اطلاع‌رسانی، فرهنگی و ... با پلیس همکاری خواهد داشت، گفت: این ظرفیت‌ها از قبل وجود داشته است و ما سعی کرده‌ایم تا به این پتانسیل شکل قانونی ارائه شود تا ضمن حمایت از این ظرفیت بتوانیم به نوعی جبران خدمات این افراد را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در تمامی نظام‌های بکارگیری پلیس‌های افتخاری پیش‌بینی شده است، گفت: تجربه به کارگیری ظرفیت‌های مردمی از گذشته وجود داشته است و امروزه سعی کردیم منسجم‌تر و گسترده‌تر از این پتانسیل مردمی استفاده کنیم.

 پیش از این نیز سردار احمدی‌مقدم در حاشیه مراسم فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان دانشگاه علوم‌انتظامی عنوان کرده بود که برای تامین صد درصدی انتخابات از نیروهای ستاد‌ کل نیروهای مسلح نیز بهره می‌گیرد.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
پرونده مشایی در دستور کار مجلس قرار گرفت
اسامی بانک‌ هایی که امکان انتقال وجه سه‌ جانبه در شبکه شتاب را دارند
ابهام در وضعیت بمب شیمیایی کشف شده در سردشت
ضرب‌الاجل 48 ساعته بان کی مون برای سوریه
بحث بر سر كرایه اتوبوس در میدان رسالت حادثه آفرید