نماینده تام الاختیار بنیاد مستضعفان در آزادراه تهران- شمال گفت: ساخت قطعات دو و سه این آزادراه 5 هزار میلیارد تومان هزینه دارد در حالی که وزارت راه آورده خود را تامین نمی کند.
 به گزارش  رحمت الله صادقیان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی بیش از 6 هزار و 800 میلیارد ریال به بنیاد مستضعفان بابت آزادراه تهران- شمال بدهکار است، گفت: براساس آخرین گزارش مرکز پژوهشهای مجلس، تاوان بدهی وزارت راه و شهرسازی به پیمانکاران در 10 سال اخیر 63 هزار میلیارد تومان بوده اما این وزارتخانه همواره مدعی است که بنیاد مستضعفان توان انجام کار را در آزادراه تهران- شمال ندارد.

وی در خصوص اینکه وزارت راه مدعی است بنیاد وظایف خود را به درستی انجام نداده است، گفت: دلیل اینکه سرعت اجرای پروژه در قطعه چهار بیشتر شد، این بود که وزارت راه به وظایف مالی خود در دو سال اخیر عمل کرده است، پس دلیل تاخیر احداث آزادراه این بوده که تا دو سال پیش وزارت راه به تعهدات خود عمل نمی کرد.

نماینده تام الاختیار بنیاد مستضعفان در آزادراه تهران- شمال تصریح کرد: آخرین زمینی که در قطعه چهار آزادراه آزادسازی شد، مربوط به اسفند ماه سال گذشته است، بنابراین در این مدت کوتاه پیمانکاران توانستند ساخت این قطعه را به پایان برسانند در حالیکه وظیفه دولت بوده که اراضی پروژه را با سرعت بیشتری آزادسازی کنند.

وی در خصوص ساخت قطعات دو و سه این آزادراه با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی بارها اعلام کرده که نقشه ای برای ساخت این قطعات تهیه نشده است، گفت: هنگامی که هنوز نقشه برای ساخت این قطعات وجودندارد، چطور پیمانکاران می توانند در این اراضی عملیات عمرانی انجام دهند، ضمن اینکه 400 ملک در منطقه سه و بیش از 300 ملک در منطقه دو معارض دارد که دولت باید آزادسازی آن را انجام دهد.

صادقیان با اشاره به اینکه هزینه ساخت قطعات دو و سه در حال حاضر 5 هزار میلیارد تومان است، افزود: در طول سالهای گذشته بیشترین رقمی که وزارت راه و شهرسازی بابت آزادراه پرداخت کرده، 20 میلیارد تومان بوده، در حالی که سهم وزارت راه 50-50 است.

نماینده تام الاختیار بنیاد مستضعفان در آزادراه تهران- شمال خاطر نشان کرد: وقتی که وزارت راه آورده خود را در پروژه تامین نمی کند، چگونه بنیاد می تواند ساخت آزادراه را با سرعت انجام دهد، ضمن اینکه تونل البرز در قطعه دو از سوی پیمانکار در حال ساخت است و تاکنون یک ریال هم وزارت راه تامین منابع نکرده است.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com


مطالب داغ سایر بخشها:
ربوده شدن چهار نیروی سازمان ملل در جولان
حضورم باعث تشدید اختلافات و مخل وحدت باشد، نمی‌آیم
سه زن مفقودشده پس از سه دهه پیدا شدند
زمان‌بندی نحوه عرضه بنزین یورو 4 و 5 در کلانشهرها اعلام شد
مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز (92/02/18)