احمدی نژاد
امروز این نگاه كه دولت باید همواره تصمیم گیر باشد برچیده شده است!
محمود احمدی نژاد' روز سه شنبه در آیین بهره برداری از كارخانه كنسانتره زغال سنگ كوهبنان، افزود: هیچ یك از كشورهای دنیا نمی تواند ارزش های انسانی را حاكم كند اما ملت ایران پیش قراول ارزش هایی مانند تعظیم و كرامت انسان، آزادی، عدالت، توحید و پاكی در جهان است.

احمدی نژاد درادامه اظهارداشت:امروز این نگاه كه دولت باید همواره تصمیم گیر باشد برچیده شده است و همانطور كه ملت در انقلاب، دفاع مقدس و حفظ فرهنگ و كشور كارها را انجام داد، اقتصاد را نیز باید خود به پیش ببرد.

وی افزود:‌ اگرچه نواقصی وجود دارد اما ملت ایران حوادث بزرگی را گذرانده كه این تحریم ها در برابر آنها عددی نیست.

احمدی نژاد اظهارداشت: بسیار بسیار امیدواریم كه سال های آینده سال های جهش و درخشندگی بیش از پیش ملت ایران در عرصه جهانی باشد.

رییس جمهوری در ادامه گفت: بیان ساختن ایران ترویج یك اندیشه ناسیونالیستی و خودخواهی و خودبرتر بینی نیست بلكه شكر نعمت و ذكر مسوولیت است.

احمدی نژاد افزود: یك آرمان زمانی می تواند جاری، حاكم و محقق شود كه یك ملت فرهیخته پشت آن قرار گیرد، بار مسوولیت آن را بر دوش بكشد و پای آن بایستند تا بتواند آن مكتب را حاكم كند.

وی افزود: تنها ملتی كه می تواند دیوار سیاه شب را فرو ریزد و نور خورشید را داشته باشد، ملت ایران است و این به معنای خود برتر بینی نیست بلكه نمونه ای در دنیاست.

رییس قوه مجریه تصریح كرد: اینها ظرفیت عظیمی است كه می تواند تمامی خرده فرهنگ ها را در خود حل كند.

احمدی نژاد گفت: اگر ما بهترین پیام ها را منتقل كنیم اما یك كشور عقب افتاده باشیم، این پیام ها جذب نمی شوند.

وی خاطرنشان كرد: اگرچه باید از تمام ظرفیت های نفت و تئوری های اقتصادی، برای پیشرفت كشور استفاده كرد، اما در همه اینها باید نقطه اتكای ما منابع بومی باشد و پای خود را روی زمین بگذاریم.

رییس جمهوری تاكید كرد: با وجود همه منابع كشاورزی و معادن غنی كه در كشور وجود دارد باید روی پای خود بایستیم و بعد از تولیدات در حوزه های مختلف نیازها را با یكدیگر مبادله كنیم كه به دوستی ملت ها نیز منجر شود.

احمدی نژاد، افزود: باید تا هنگامی كه آفتاب، زمین و آب وجود دارد، كشاورزی داشته باشیم و به این موضوع اهمیت دهیم و البته به صنعت نیز نیاز داریم.

وی تاكید كرد: اما در ابتدا باید بر روی داشته های خود تكیه كنیم و مواردی را كه در خود كشور است انجام دهیم.

رییس جمهوری، گفت: اگر همه اراضی كشاورزی را زیر پوشش آبیاری تحت فشار ببریم، مصرف آب ما یك سوم می شود و با این كار می توانیم دو برابر كشاورزی و یك بخش از آب نیز كمتر از سفره های آب زیرزمینی برداشت كنیم.

احمدی نژاد، با اشاره به این كه كشاورزی نیاز به آب دارد، گفت: در صورت كمبود آب در این بخش نیز با وجود اتصال از دو طرف به دریا، به عنوان نمونه انتقال آب به كرمان، به آب های اقیانوس وصل شده ایم و می توانیم استفاده كنیم.

وی گفت: خداوند اگر زمین قابل كشت داده در جایی دیگر منبع آب آن را نیز داده است، اما باید نگاه ها را عوض كنیم.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: tabnak.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
خودنمایی ۶ میوه خارجی ممنوعه در بازار
اتمام عملیات عمرانی تونل امیر کبیر
مجلس 5 میلیارد دلار برای تقویت بنیه دفاعی اختصاص داد
ذخیره‌سازی 4 کالای اساسی برای ماه رمضان/ ذخیره 25هزارتن مرغ
واکنش 'احمدی‌نژاد' به رد صلاحیت 'مشایی' چیست؟