اعطای معافیت‌ به سربازان مناطق زلزله‌زده
سازمان وظیفه عمومی ناجا تسهیلات و معافیت‌های مصوب شده برای سربازان و مشمولان اعزامی از مناطق زلزله‌زده استان بوشهر را تشریح کرد.
سازمان وظیفه عمومی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سربازان اعزامی از مناطق زلزله زده استان بوشهر، که خانواده‌های آنان در مناطق زلزله زده سکونت دارند و به اعضاء خانواده و یا واحد مسکونی‌شان 40 درصد و یا بیشتر صدمه وارد شده به مدت سه ماه مرخصی اضطراری به آنان داده می‌شود که این مدت جز خدمت دوره ضرورت سربازان مذکور محسوب خواهد شد.

این اطلاعیه می‌افزاید، افرادی که بعد از شنیدن خبر زلزله بدون اخذ مرخصی خدمت را ترک کرده‌اند در صورتی که متحمل آسیب‌های جانی و مالی (تخریب 40 درصد و یا به بالا واحد مسکونی ) شده‌اند در شمول مرخصی یاد شده قرار گرفته و بقیه افراد پس از 10 روز به محل خدمت خود مراجعه کرده و این 10 روز جزء مرخصی استحقاقی آنان محاسبه خواهد شد.

لازم به ذکر است، سربازانی که خانواده آنان در محل زلزله زده سکونت داشته و به سبب این زلزله آسیبی در حد 40 درصد و یا بالاتر به افراد خانواده و یا به واحدهای مسکونی‌شان وارد شده به نزدیک‌ترین یگان نظامی یا انتظامی محل سکونت خانواده منتقل می‌شوند.

دراین اطلاعیه آمده است که اعزام مشمولان شهرستان‌های زلزله زده که آسیب وارده به خانواده و یا واحدهای مسکونی آنان 40 درصد و یا بالاتر بوده، به مدت شش ماه تا مورخ 30 شهریورماه سالجاری، به تعویق افتاده و نیروهای مسلح نیز نیروهای اختصاص یافته را تا 29 اسفندماه سال جاری پس از طی مدت آموزش نظامی در نزدیک‌ترین یگان نظامی یا انتظامی محل سکونت خانواده به کارگیری می‌کنند.

گفتنی است، مشمولان و سربازان زیر با تشخیص هیئت رسیدگی مرکز وظیفه عمومی از انجام و یا ادامه خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند:

- افرادی که تمام یا حداقل دو نفر ازاعضاء خانواده درجه یک خود را از دست داده باشند.

- افرادی که سرپرست خانواده را ازدست داده و یا سرپرست خانواده به دلیل معلولیت ناشی از زلزله قادر به اداره امور خود نباشد و فرزند دیگری که سرپرستی خانواده را برعهده بگیرد در استان حضور نداشته باشد.

- سربازان متاهل دارای فرزند که همسر و یا فرزند خود را از دست داده یا همسر به دلیل معلولیت قادر به اداره امور خانواده نباشد.

- سربازان متاهلی که بدلیل از دست دادن پدر و پدر همسر (هردو)، همسرشان در محل بی سرپرست باشند.

-سربازان متاهلی که منزل مسکونی شان قابل سکونت نبوده و از بین رفته محسوب می‌شود.


گردآوری گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

 
مطالب داغ سایر بخش ها:
 حمله کیهان به حسن روحانی
نشست بین المللی تهران با دوستان سوریه امروز برگزار می شود
موشک های ایران، قطر وعربستان را هدف گرفتند
تحقیق و تفحص از بانک مرکزی متوقف شد
مرگ بالینی پادشاه عربستان