زائران حادثه‌ دیده در بغداد
سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از انتقال 34 زائر حادثه‌دیده در بمب‌گذاری روز گذشته عراق خبرداد.
حسین درخشان با بیان اینکه در حمله روزگذشته به کاروان ایرانیان در عراق و شهادت و مجروحیت هموطنان، اقدامات لازم برای انتقال این افراد به ایران در دستور کار قرار گرفت، گفت: بر همین اساس 15 دستگاه آمبولانس و 35 امدادگر برای امدادرسانی و انتقال مجروحان به مرز قصرشیرین اعزام شدند.

وی با بیان اینکه بر اثر بمب‌گذاری روزگذشته در مسیر اتوبوس زائران ایرانی در مسیر بغداد به نجف اشرف، 80 تن دچار حادثه شده‌اند، گفت: در این حادثه 44 تن دچار مصدومیت شدند که از این میان 11 تن مرد، 29 تن زن و چهار کودک بودند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه 34 تن از مصدومان به مراکز درمانی منتقل شدند، گفت: 29 تن از این افراد توسط جمعیت هلال‌احمر به بیمارستان منتقل شده و 10 تن نیز به صورت سرپایی و در محل حادثه درمان شدند.

درخشان با بیان اینکه 17 تیم شامل 52 امدادگر وظیفه انتقال و امدادرسانی به مصدومان بمب‌گذاری روز گذشته بغداد را بر عهده داشتند، گفت: سایر حادثه‌دیدگان در بیمارستان‌های بغداد و یعقوبه عراق در حال درمان هستند.

انتقال شهدای حادثه انتحاری عراق به کشور

اسامی شهدا هنوز اعلام نشده است

عادل شفیعی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه آمادگی لازم برای انتقال شهدای عملیات انتحاری عراق که در آن تعدادی از زائران ایرانی به شهادت رسیدند را داریم، به ایسنا گفت: پیکر این شهدا امروز18 خردادماه وارد کرمانشاه می‌شود.

به گفته شفیعی، تعداد شهدای این عملیات انتحاری نیز 13 تن اعلام شده که اسامی آنان هنوز مشخص نیست.

شفیعی با تاکید بر اینکه آمادگی لازم برای انتقال پیکر شهدا به این استان وجود دارد، افزود: به محض اینکه مقامات عراقی اعلام کنند، نسبت به انتقال شهدا اقدام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه تصریح‌کرد: تلاش می کنیم در اسرع وقت پیکر شهدایی که کرمانشاهی نیستند به شهر محل سکونتشان منتقل شود.

به گفته وی 35 مجروح این حادثه نیز به بیمارستان‌های استان کرمانشاه منتقل شده‌اند.

اعلام آمادگی فرمانداری قصرشیرین برای تحویل و انتقال شهدای حادثه انتحاری عراق

حسین پروین فرماندار قصرشیرین با بیان اینکه طرف عراقی اعلام کرده شهدا و مجروح‌های امروز18 خرداد به کشورمان انتقال داده می‌شوند.به ایسنا منطقه کرمانشاه، گفت: 43 مجروح این حادثه روز گذشته وارد کشورشدند که هشت تن آنان به صورت سرپایی مداوا شده و 35 تن دیگر به بیمارستان‌های استان منتقل شدند.

وی درباره انتقال شهدای این حادثه به کشور نیز گفت: تا دیشب شمار شهدای این حادثه 16 تن اعلام شد که 13 تن آنان زائران ایرانی و سه تن نیز از محافظان عراقی بوده‌اند.

پروین افزود: طبق اعلام طرف عراقی شهدای این حادثه امروز وارد کشور می‌شوند و برای تحویل و انتقال پیکر این شهدا آمادگی داریم.

وی احتمال انتقال پیکر شهدای این حادثه بصورت هوایی را کم دانست و گفت: به احتمال زیاد پیکر این شهدا زمینی و از مرز خسروی وارد کشور می‌شود.

فرماندار قصرشیرین درباره نحوه انجام این عملیات انتحاری گفت: دو اتوبوس حامل زائران استان‌های کرمانشاه و همدان روز گذشته از طریق مرز خسروی وارد عراق شدند که ساعت 13 و 30 دقیقه در منطقه شهر«بان» در نزدیکی بغداد یک خودروی بمب‌گذاری شده در یک عملیات انتحاری بین این دو دستگاه اتوبوس قرار گرفت و منفجر شد که در این حادثه متاسفانه تعدادی از هموطنانمان شهید و مجروح شدند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir


مطالب داغ سایر بخش ها:
هواپیمای عارف هم دچار نقص فنی شد!
همسر قالیباف: منتقدان عمل‌گرایی قالیباف وی را تکنوکرات می‌خوانند
خیز قیمت خودرو در بازار
توزیع کارت ورود به جلسه آزمون سراسری 92
اردوغان: اعتراضات فورا پایان یابد