احتمال افزایش آلودگی هوا
پیش بینی ورود ریزگردهای کشورهای عربی به پایتخت
مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: براساس پیش بینی سازمان هواشناسی کشور، احتمال افزایش آلودگی هوا تهران، طی امروز و دو روز آینده به دلیل ورود ریزگردها و گرد و خاک از کشورهای عربی وجود دارد.

یوسف رشیدی با بیان این مطلب افزود: صبح یکشنبه  شاخص آلودگی هوا نسبت به روز گذشته کمی افزایش داشته و احتمال دارد طی امروز و دو روز آینده شاهد افزایش و تشدید آلودگی هوا ناشی از ورود ریزگرد ها از کشورهای همسایه به کشور باشیم .

وی ادامه داد: براین اساس پیش بینی می شود که شهرهای غربی کشور با افزایش آلودگی هوا مواجه شوند و در تهران نیز این احتمال وجود دارد.

رشیدی با بیان اینکه متاسفانه طی سال های اخیر در برخی از ماه های سال شاهد افزایش آلودگی هوا ناشی از ورود ریزگردها و گرد و خاک به کشور بوده ایم گفت: با تشدید وزش باد متاسفانه در ماه هایی از سال شاهد ورود گرد و غبار از کشورهای عربی به کشورمان هستیم که این مساله خصارات زیاد و جبران ناپذیری را برای کشور و مردم ما به دنبال دارد.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران خاطر نشان کرد: از مسئولان انتظار می رود که این مساله را به طور جد پیگری کنند و از طریق مذاکرات و دیپلماسی به دنبال حل این معضل باشند.

وی تاکید کرد:وجود ریزگردها در هوای شهرهای کشور و تهران می‌‌تواند برای سلامتی شهروندان بسیار خطرساز باشد، چنانچه این ذرات سبب غلظت خون و به دنبال آن سکته های قلبی و مغزی می‌‌شود.همچنین گاهی از مواقع ممکن است این گرد و خاک و ریزگردها حامل ویروس و میکروب هایی نیز باشند که سلامتی شهروندان را با خطر مواجه کند.

رشیدی خاطر نشان کرد: در صورت افزایش آلودگی هوا در پایتخت طی روزهای آتی ، به شهروندان به خصوص گروه های حساس یعنی کودکان، زنان باردار، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی توصیه می شود از تردد غیر ضروری در فضاهای باز جدا خودداری کنند.


گردآوری گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com


مطالب داغ سایر بخش ها:
احتمال کناره گیری حداد عادل به نفع سعید جلیلی
تاکتیک دولت برای انتخابات پیش رو
دستگیری یک اسرائیلی به اتهام قاچاق اعضای بدن انسان در ایتالیا
خاویر سولانا: حمله نظامی به سوریه خاورمیانه را به آتش می‌کشد
کرزای بی‌حرمتی به پرچم ایران را محکوم کرد