نجات 15 هزار نفر از برف و کولاک
سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از نجات 15 هزار نفر از هموطنان که در برف و کولاک محبوس و گرفتار شده بودند خبر داد.
 در تشریح آخرین وضعیت امدادرسانی به استان‌های برف گیر کشور گفت: در 4 روز اخیر (10 الی 14 ) 23 استان کشور تحت تاثیر برف قرار گرفتند.

وی افزود: استانهای آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، زنجان، فارس، قزوین، قم، سمنان، کردستان، کرمانشاه،‌ گلستان، گیلان، لرستان، تهران، مرکزی و یزد در این چهار روز پوشیده از برف شدند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه حدود 1500 امدادگر در قالب 428 تیم امدادی وظیفه پوشش حوادث ناشی از برف و کولاک را در کشور بر عهده دارند گفت: امدادگران توانستند در این مدت جان 15 هزار و 100 نفر را نجات دهند.

درخشان با بیان اینکه در طرح زمستانی اسکان اضطراری مسافران و در راه ماندگان برف و کولاک بسیار اهمیت دارد گفت: امدادگران نسبت به اسکان اضطراری 3900 نفر در راه مانده اقدام کردند و همچنین 1300 تخته پتو، 10 هزار بسته غذایی میان محبوس شدگان برف توزیع کردند.

درخشان با اشاره به مصدومیت 115 نفر در اثر بارش برف و کولاک گفت: همچنین امدادگران نسبت به انتقال 91 نفر مصدوم به بیمارستان اقدام کردند که در میان این افراد 16 زن باردار وجود داشت.

درخشان همچنین با بیان اینکه 1910 دستگاه انواع خودرو توسط امدادگران که در برف و کولاک محبوس شده بود رها سازی شدند گفت: همچنین امدادگران 46 هزار قرص نان و بیش از 15 هزار بطری آب معدنی میان در راه ماندگان توزیع کردند.




گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir

مطالب پیشنهادی :
هواپیماها در کرمان ‌زمین گیر شدند
ظریف در برنامه صبح بخیر آلمان
صف توزیع سبد کالا +عکس
روحانی :کمک به شهرهای شمالی در اسرع وقت باید صورت بگیرد
خواب عجیب احمدی‌نژاد