نسلی که در حال انقراض است
امروز به دلیل فناوری های غربی زمینه های دوستی دختر و پسر بسیار آسان شده و بسیاری از جوانان به جای ازدواج و تشکیل خانواده، رو به خانه های مجردی آورده اند.
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، در خصوص مشکل تکثیر نسل به عنوان یکی دیگر از مشکلات جامعه نیز گفت: امروز با توجه به روند تک فرزندی و یا دو فرزندی که درکشور وجود دارد ، در آینده نزدیک فرزندان ما، عمه، عمو، خاله و.. نخواهند داشت و این یک هشدار جدی است.

خبرگزاری حوزه: امروز به دلیل فناوری های غربی زمینه های دوستی دختر و پسر بسیار آسان شده و بسیاری از جوانان به جای ازدواج و تشکیل خانواده، رو به خانه های مجردی آورده اند.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی در گردهمایی بزرگ خانوادگی طلاب و فضلای استان مرکزی مقیم قم در مجتمع فرهنگی نور به بررسی آسیب ها و مشکلان خانواده های ایرانی در جامعه کنونی پرداخت و اظهار کرد: امروز جامعه ما در بحث خانواده از سه ناحیه دچار مشکل است که باید این زمینه برنامه ریزی مناسب انجام گیرد.

وی ˈتشکیل خانوادهˈ، ˈتحکیم خانوادهˈ و ˈتکثیر نسلˈ را سه مشکل اصلی جامعه عنوان ذکر کرد و درباره اولین مورد گفت: امروز علی رغم این که طبق آمارهای موجود تعداد پسران و دختران مجرد در کشور تقریبا برابر است، اما متاسفانه شاهد آمار پایین ازدواج هستیم و یکی از علت های این معضل، زمینه روابط بسیار آسان است.

عضو هیئت علمی جامة المصطفی(ص) ادامه داد: امروز به برکت فناوری های غربی چون ˈوی چتˈ، ˈچتˈ و... زمینه های دوستی دختر و پسر بسیار آسان شده و از طرفی بسیاری از جوانان به جای تشکیل خانواده، رو به تشکیل خانه های مجردی آورده اند.

وی به مشکل تحکیم خانواده اشاره کرد و ابراز داشت: امروز متاسفانه در این زمینه نیز با معضل مواجه بوده و آمارهای طلاق فاجعه است، از سوی دیگر ما در بخش مشاوره نیز مشکل داریم؛ به طوری که بسیاری از مشاوره های ما برگرفته از متون غربی است و برخی مشاوران در مواجه با زوجینی که به آنها مراجعه می کنند به جای تاکید بر سازش، به آسانی توصیه به جدایی و طلاق می کنند.

*نسل عمه و عمو در حال انقراض!

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، در خصوص مشکل تکثیر نسل به عنوان یکی دیگر از مشکلات جامعه نیز گفت: امروز با توجه به روند تک فرزندی و یا دو فرزندی که درکشور وجود دارد ، در آینده نزدیک فرزندان ما، عمه، عمو، خاله و.. نخواهند داشت و این یک هشدار جدی است.

وی ادامه داد: درهمین زمینه یکی از کارشناسان غربی به دول استعمارگر توصیه کرده است که شما هم اکنون با ایران درگیر نشوید، چرا که با این روند جمعیتی تا 20 سال آینده این کشور رو به پیری رفته و جمعیت جوانی نخواهد داشت.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) با تاکید بر این که باید برنامه ریزی مناسبی برای افزایش جمعیت صورت گیرد، یادآور شد: این که در دو دهه گذشته سیاست غلطی در زمینه کاهش جمعیت داشتیم، نباید باعث شود که فرافکنی کرده و مشکل را به گردن هم بیاندازیم، بلکه باید با تمام قوا به حل معضل بپردازیم.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:hawzah.net

مطالب پیشنهادی :
ممنوعیت تردد در میدان آزادی
هاشمی رفسنجانی به همراه نوه اش+ عکس
ترک سیگار و سبد کالا
حقه‌های از جنس انگلیسی!
جنون ادواری دلیل قتل برادرزن با 14گلوله