آقای گوگل شما چرا؟
طنز:هركس به طریقی دل ما می‌شكند.... توئیترجدا، گوگل جدا می‌شكند
امیر وفایی نوشت:

مدیر مهندسی كمپانی گوگل آن كورسوی امیدی كه جوانان ایرانی برای تشكیل خانواده داشتند را هم از بین برد. آقای ریموند كورزویل وعده داده گوگل به زودی امكانی را فراهم می‌كند كه خانواده‌ها می‌توانند با استفاده از آن اطلاعات افراد دم بخت را به دست بیاورند. یعنی هرچه كه طرف در عمرش در گوگل سرچ كرده در اختیار خانواده همسر آینده قرار می‌گیرد تا كاملا مشخص شود با چه جور آدمی طرف هستند.

چنانچه این امكان فراهم شود ما دیگر رویمان نمی‌شود برویم سر كوچه ماست بخریم، چه برسد به اینكه بخواهیم از كسی خواستگاری كنیم. لذا با توجه به تاكید مكرر بسیاری از مسئولان به تداوم نسل، بلافاصله نامه‌ای را خطاب به آقای كورزویل تهیه كردیم. از كلیه جوانانی كه از اعمال گذشته خود پشیمان هستند دعوت می‌شود زیر این نامه را امضا كنند.

جناب آقای ریموند كورزویل، سلام علیكم؛
پیشاپیش فرا رسیدن عید سعید باستانی را خدمت شما و خانواده محترم تبریك عرض می‌كنیم. آقای كورزویل عزیز، ما به شما اطمینان كردیم و خصوصی‌ترین خواسته‌ها و تمایلات شخصی‌مان را با گوگل در میان گذاشتیم. حالا این درست است كه می‌خواهید با این اطلاعات برای خودتان كاسبی راه بیندازید؟ ما جوانان ایران‌زمین شاید قبل از ازدواج خیلی كارها بكنیم اما به خدا بعد از ازدواج فقط به عهد و پیمان ناگسستنی‌مان می‌اندیشیم. این رسم مردانگی نیست آقای كورزویل.

 ما یك روز كه سرما خورده بودیم در گوگل سرچ كردیم "لیمو". می‌خواستیم درباره فواید نوشیدنی چای، عسل و لیمو بخوانیم اما این گوگل شما همه چیز آورد جز لیمو. حالا بماند كه چه تصاویری را به جای لیمو به ما قالب كردید. مجازترین‌اش تصاویر خانم فرناندا لیما بود. خب ما هم چون سرما خورده بودیم كلیك كردیم. بلافاصله وارد سایت دیگری شدیم. در كنار عكس خانم لیما لینكی بود كه مشاهده لباس جدید جنیفر لوپز و عكس برزو ارجمند در پشت صحنه فیلم معراجی‌ها را وعده می‌داد.

به همین ساعت عزیز قسم ما فقط می‌خواستیم عكس برزو را ببینیم اما نامردها دروغ گفته بودند و فقط عكس جنیفر لوپز آنجا بود. كدام لباس آقای كورزویل؟ چرا سایت‌هایی كه به مردم دروغ می‌گویند را در گوگل تبلیغ می‌كنید؟ ما اینجا جلوی در مغازه‌هایی كه از این لباس‌ها می‌فروشند چهارتا پرده اضافی آویزان می‌كنیم آن وقت شما... ما چه می‌دانستیم؟ گفتیم اگر خیلی بی‌حیایی باشد نهایت‌اش كت دامن پوشیده اما خانواده‌هایی كه تازه با آدم آشنا می‌شوند كه این چیزها را نمی‌‎دانند.

آقای كورزویل، شما اصلا می‌دانی فیلترشكن چیست؟ به خدا اگر بدانی. ما جوانان ایران‌زمین بدون فیلترشكن زمین‌گیر می‌شویم. مثلا فیلترشكنی هست به‌نام "ساكس" كه ما ورژن‌های مختلفش را خیلی در گوگل سرچ كرده‌ایم. خودت هم می‌دانی كه گاهی به دلیل درست فشرده نشدن دكمه‌های كیبورد بعضی از حروف در ابتدا یا انتهای كلمه منعقد نمی‌شوند. حداقل آنقدر مرد باش كه وقتی این اطلاعات را می‌دهی این را هم بگو كه بلافاصله بعد از آن سرچ كرده‌ایم "ساكس". آقای كورزویل، گناه آن دختر بینوا چیست كه مادرش روز خواستگاری فسنجان پخته و گفته این را دخترم درست كرده؟ الان مثلا خوشحال هستی كه به خانواده داماد آمار دادی آخرین سرچ دخترخانم در گوگل "مواد لازم برای آب پز كردن تخم مرغ" بوده؟

كورزویل جان، ما تو و این گوگل‌ات را دوست داشتیم اما با این كارت ضربه روحی شدیدی به جوانان ایرانی زدی. همیشه خوشحال بودیم كه فیلتر نیستی و موقع نوشتن مطلب می‌توانیم با یك سرچ ساده اطلاعات مورد نیازمان را به‌دست بیاوریم. اما حالا حاضریم تو فیلتر شوی و برای اینكه بفهمیم ساوجبلاغ درست است یا ساوجبلاق تا خود ساوجبلاغ پیاده برویم. آقای كورزویل، خودت یك جوری این قضیه را جمع كن. جمعش كن تا كار به ساختن صفحه "من از ریموند كورزویل متنفرم" در فیس‌بوك نكشیده. دیگر زیاده عرضی نیست.

هركس به طریقی دل ما می‌شكند.... توئیترجدا، گوگل جدا می‌شكند
توئیتر اگر می‌شكند حرفی نیست.... من در عجبم گوگل چرا می‌شكند
 



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:ghanononline.ir

مطالب پیشنهادی :
موش های شکار شده تهران + عکس
ظریف: سلاح کشتار جمعی امنیت نمی آورد
سریع‌القلم به اتهام غرب‌گرایی‌اش پاسخ داد
خط و نشانی که اوباما برای پوتین کشید!
مهمترین عناوین روزنامه‌های چهارشنبه