چه خبر از بنزین نوروزی ؟
معاون وزیر نفت با اشاره به موجودی و ذخایر مطلوب بنزین در انبارهای نفت سراسر کشور، اعلام کرد: برای نوروز سال ۹۳ اختصاص هیچ گونه سهمیه ویژه بنزین نوروزی به مردم پیش بینی نشده است. خبری از بنزین نوروزی نیست
 شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران از افزایش ذخیره سازی بنزین در انبارهای نفت سراسر کشور به منظور تامین مطمئن و پایدار عرضه این فرآورده نفتی در روزهای پایانی سال و ایام نوروز خبر داده است.

مصطفی کشکولی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اخیرا با اشاره به موجودی مطمئن ذخیره‌سازی بنزین در انبارهای نفت کشور، اعلام کرده است: مشکلی در تامین بنزین نوروزی مردم وجود ندارد.

همزمان با افزایش ظرفیت ذخیره سازی بنزین در انبارهای نفت، ظرفیت تولید بنزین در پالایشگاه هیا نفت ایران هم افزایش یافته است.

از این رو وزارت نفت هفته گذشته با انتشار گزارشی، اعلام کرد: ظرفیت تولید بنزین در پالایشگاه‌های نفت با افزایشی سه میلیون لیتری به بیش از ۶۳ میلیون لیتر در روز رسیده است و پیش بینی می شود تا بهار سال اینده با بهره برداری از طرح بنزین سازی پالایشگاه اصفهان ظرفیت تولید بنزین ایران بازهم با افزایش روبرو شود.

با این وجود عباس کاظمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی دیروز با اشاره به این که سهمیه‌ای ویژه برای نوروز پیش بینی نشده است، گفت: ذخایر بنزین کشور در شرایط مطلوب قرار دارد.

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه امسال سهمیه بنزین ویژه نوروز برای مردم تدارک دیده نشده است، اظهار داشت: اما ذخیره بنزین کشور هم اکنون در سطح مطلوبی قرار دارد و هیچ نگرانی برای تامین سوخت سفرهای نوروزی نداریم.

این مقام مسئول در وزارت نفت با بیان اینکه ذخیره بنزین کشور از سطح یک میلیارد و ٦٠٠ میلیون لیتر فراتر رفته است، گفت: همه جایگاههای سوخت کشور در تعطیلات نوروزی آماده خدمات رسانی هستند.

خبرگزاری مهر روز گذشته با انتشار گزارشی، اعلام کرده بود: بیژن زنگنه رئیس کارگروه انرژی ستاد هدفمندی یارانه‌ها مهمترین مخالف تخصیص سهمیه ویژه بنزین نوروزی است، این در حالی است که برخی اعضای این کارگروه تاکنون مخالفت جدی برای تخصیص این سهمیه ویژه به مردم نداشته اند.

در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد از سال ۸۷ تا ۹۲ سهمیه‌های ویژه مختلف نوروزی تصویب شده بود. برهمین اساس، در سال ۸۷ معادل ۱۰۰ لیتر، در سال ۸۹ معادل ۲۰ لیتر ( به علاوه تخصیص یکباره بنزین فصل بهار)، در سال‌های ۹۰ و ۹۱ هر سال معادل ۶۰ لیتر و در سال ۹۲ معادل ۵۰ لیتر بنزین ویژه نوروز اختصاص یافته بود.





گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:afkarnews.ir

مطالب پیشنهادی :
این یه مورد را از لیست خرید عیدتان خط بزنید!
این بازی مخصوص اشتون و ظریف است + عکس
مشکلات دستفروشی در شب عید!
تلفن‌های‌ همراه مسافران هواپیمای مفقودشده مالزی زنگ می‌خورند
به نظر شما عکاس با اشتون مشکلی داشته؟؟؟