دزدهای تهران نوروز در زندان می‌مانند
رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از کاهش 40 درصدی وقوع موبایل‌قاپی در پایتخت خبر داد.
سرهنگ عباسعلی محمدیان در تشریح عملکرد یکساله این پلیس، با بیان اینکه در سال 92 توفیقات خوبی توسط ماموران پلیس آگاهی به دست آمد، گفت: از ابتدای سال 92 با کشف معمای پیچیده قتل خلبان و همسرش توانستیم توفیقات خوبی را کسب کنیم و این موفقیت ادامه داشت تا اینکه در هفته پیش توانستیم در یک عملیات پیچیده 187 سارق، زورگیر و سارق قطعات داخل خودرو را دستگیر کنیم.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه پلیس توانست در سال 92 اشرافیت اطلاعاتی خوبی بر مجرمان سطح سه داشته باشد، گفت: در نتیجه اقدامات موثر، در راستای شناسایی و اشراف اطلاعاتی بر مجرمان سطح سه، توانستیم در سال 92 حدود هزار باند در حوزه‌های مختلف شناسایی، دستگیری و منهدم و کنیم.

محمدیان با اشاره به همراهی قوه قضائیه، گفت: همراهی خوب قوه قضائیه سبب شد که در بحث وقوع جرم، شاهد تغییراتی باشیم.

او همچنین در مورد آخرین آمار افراد دستگیر شده در پی پاتک شبانه پلیس، گفت: چند روز پیش در یک عملیات بزرگ چند ساعته در تهران، پلیس توانست 187 سارق را دستگیر کند که بررسی‌ها نشان داد 165 نفر از آنها دارای سابقه کیفری بوده‌اند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه دستگیری این افراد ظرف چند ساعت و در یک عملیات پیچیده پلیسی صورت گرفت، گفت: به غیر از تعدادی از این افراد که به 10 نفر نیز نمی‌رسند، مابقی در بازداشت قرار دارند و در طول ایام نوروز نیز در بازداشت خواهند ماند تا امنیت نوروز تامین شود. چرا که این افراد با تکیه بر شلوغی مراکز خرید، تاثیر زیادی در وقوع جرایم داشتند.

او در مورد ارزش کالاهای مکشوفه از این 187 سارق و زورگیر، گفت: سارقان تعدادی از خودروها را پس از سرقت و ربودن اموال با ارزش داخل آن، به صورت اوراق شده رها می‌کردند. به همین دلیل ارزش واقعی کالاهای مکشوفه مشخص نیست. اما از لحاظ مقدار، میزان کشفیات بسیار زیاد است و چندین دستگاه کامیونت برای انتقال این لوازم لازم بود.

محمدیان با بیان اینکه تنها 315 دستگاه ECU (کامپیوتر خودرو)، 379 دستگاه رادیو پخش، 401 پنل، 24 لپ‌تاپ، 161 گوشی تلفن همراه، 16 خودروی سرقتی، دو کیلوگرم طلا، 130 ایربگ خودروی 206 و 207 از سارقان کشف و ضبط شد، گفت: پلیس این آمادگی را دارد که اعلام کند هر شهروند تهرانی که در طول سال 92 لاستیک خودروی داخلی‌اش به سرقت رفته، پس از وصول پرونده، اموال مسروقه را به وی بازگرداند.

او با بیان اینکه مالباختگانی که رادیو پخش آنها در طول سال 92 به سرقت رفته نیز می‌توانند از هشت صبح تا چهار عصر به پلیس آگاهی مراجعه و با ارائه پرونده، اموال خود را بازپس گیرند، گفت: تعداد زیادی ECU نیز کشف شده است که افراد می‌توانند نسبت به بازپس گیری آن نیز اقدام کنند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ همچنین در مورد میزان کشفیات مواد محترقه در آستانه جشن چهارشنبه آخر سال، گفت: پلیس آگاهی چندین میلیون بسته مواد محترقه از نوع خارجی و قاچاق را کشف کرده است اما اطلاع‌رسانی دقیق آن بر عهده فرمانده انتظامی تهران بزرگ است.

محمدیان همچنین در مورد تمهیدات آخر سال پلیس، با بیان اینکه ماموران پلیس به صورت آشکار و در قالب گشت‌های پیاده و موتوری در محدوده خیابان‌های شهر به خصوص مراکز تجاری، اقدام به گشت‌زنی خواهند کرد، گفت: همچنین ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ با لباس شخصی در کلیه مراکز، ایستگاه‌های مترو، اتوبوس‌های بی آر تی و همچنین در داخل خودرو و مترو مستقر خواهند بود تا نسبت به دستگیری کیف‌قاپ‌ها و جیب‌برها اقدام کنند.

او با بیان اینکه ماموران پلیس با استقرار در ایستگاه مترو، توانستند در لحظات اولیه ضمن دستگیری چند سارق، 150 شاکی را نیز شناسایی کنند، گفت: پرونده این سارقان در اداره 17 و پایگاه هفتم در حال رسیدگی است.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه مجرمان در مترو و اتوبوس‌ها، هنگام سوار یا پیاده شدن با تکیه بر عجول بودن مسافران، اقدام به ارتکاب جرایم می‌کنند، گفت: به افراد به خصوص زنان توصیه می‌شود که از کیف‌های بند کوتاه استفاده نکنند و از کیف‌هایی استفاده کنند که بند بلندی داشته باشد و بتوانند از گردن رد کنند.

محمدیان با بیان اینکه پس از انهدام آخرین باند در حوزه موبایل‌قاپی، شاهد کاهش حدود 40 درصد در حوزه وقوعات بوده‌ایم، گفت: سارقان معمولا از غفلت مالباختگان در هنگام صحبت استفاده کرده و با استفاده از موتورسیکلت، اقدام به قاپیدن موبایل می‌کنند.

او همچنین در مورد سرقت منزل در ایام نوروز، گفت: سارقان معمولا در ساعات اولیه شب و بعد از تاریکی هوا، اقدام به ربودن اموال داخل منزل می‌کنند و بعضا دیده شده است افراد بدون قفل کردن درهای محل سکونت، از خانه خارج می‌شوند که پلیس به شهروندان توصیه می‌کند حتی در صورتی که برای یک ساعت از منزل خارج می‌شوند، تمام جوانب احتیاط را رعایت کنند.





گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir

مطالب پیشنهادی :
زنان و دختران خیابانی کجا رفته‌اند؟
روش عجیب یک زن برای جذب آراء مجلس + عکس
پیشنهاد عجیب اشتون به استاندار اصفهان!
بازار داخلی طلا به رویدادهای جهانی واکنش نشان داد
ماژولاریسم و سازمان های بیوماژولار