وبگردی حجاج ایرانی و نارضایتی مسؤولان ایرانی
مسؤولان ایرانی از استفاده گسترده حجاج ایرانی از اینترنت در زمان حج ناراضی هستند.
"سایت اینترنتی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت" نوشت: وبگردی گسترده زائران به ویژه جوانان و نوجوانان در سفر عمره موجب نگرانی دست اندرکاران فرهنگی این سفرها شده است.

 دست اندرکاران فرهنگی این سفرها معتقدند که این کار، سبب اتلاف وقت زائران و غفلت آنان از حضور در مناسک، نمازها و عبادات اسلامی در مسجد الحرام می شود.

امروزه استفاده از شبکه جهانی اینترنت به قدری در دنیا فراگیر شده است که اغلب افراد با تهیه گوشی ها، تبلت ها و فبلت های جدید و استفاده از فناوری های تازه، درصدد استفاده گسترده از فضای مجازی برآمده اند.

با این حال، فرصت اندک حضور زائران در مدینه منوره و مکه مکرمه ایجاب می کند که آنان از این زمان ارزشمند به خوبی استفاده کنند و به تنظیم فرصت های مغتنم این سفر بپردازند؛ چرا که آنان، نهایتاً 10 روز در دو شهر مقدس حضور دارند و با احتساب زمان رفت و آمد، معطلی در پروازها و جابه جایی بین دو شهر مدینه و مکه، این زمان گاه به کم تر از 9 روز کاهش می یابد.

در چنین شرایطی، حضور درازمدت زائران در لابی هتل ها و وبگردی گسترده آنان، موجی از نگرانی را در میان دست اندرکاران بعثه مقام معظم رهبری و مدیران فرهنگی این نهاد ایجاد کرده است.

مسئولان فرهنگی هتل ها درصدد چاره اندیشی برای موضوعی هستند که رفته رفته، بهره مندی از ایام سفر عمره را دچار چالش کرده و فرصت ارزشمند زائران را از بین می برد.

عمره گزاران، به ویژه اقشار جوان و نوجوان با تجمع طولانی مدت در لابی ها و نقاط زیرپوشش اینترنت هتل ها، بیش تر اوقات خود را به گشت و گذار در جهان مجازی می گذرانند.

طبق اعلام مدیران کاروان ها و مسئولان فرهنگی هتل ها، گاهی قطع اینترنت یا پوشش ندادن اتاق ها حتی موجب گلایه شدید زائران در مدینه منوره و مکه مکرمه می شود.





گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: asreiran.ir


مطالب پیشنهادی :
ساعت زمین در شهرهای ایران چگونه گذشت؟
تصادف خونین تریلر جان تمام اعضاء خانواده را گرفت
پیشنهاد متفاوت عفو بین‌الملل به اوباما
اعلام آخرین محدودیت‌های تردد در جاده‌های کشور
خاموشی زمین ، امشب ساعت 20:30