کدام استنها بیشترین تصادفات را داشتند؟
بیشترین کاهش تلفات را استان های قزوین، گیلان و مازندران به خود اختصاص دادند و در سه استان خوزستان، کرمان و خراسان جنوبی شاهد بیشترین افزایش تلفات بودیم.ضمن اینکه خودرو پراید با 30 درصد رکورددار تصادفات در نوروز بود.
سردار دکتر اسکندر مومنی در مراسم بازدید رئیس مجلس از مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور اظهار داشت: در سال جاری حجم سفرها 3 درصد رشد داشته است و هر ساعت 397 خودرو از مقابل دوربینهای پلیس راهور در جاده ها عبور کرده اند در حالی که این آمار سال گذشته 387 خودرو بود.

وی ادامه داد: در طرح نوروزی 180 میلیون بار خودروها از جلوی دوربینهای پلیس رد شدند که بر اساس میانگین هر خودرو 15 بار از مقابل دوربین ها تردد کرده است.

کاهش متوسط سرعت در جاده ها

رئیس پلیس راهور از کاهش 4 کیلومتری سرعت متوسط در جاده ها خبر داد و افزود: در حالی که سرعت متوسط خودروها در نوروز سال گذشته 81 کیلومتر در ساعت بود امسال به 77 کیلومتر کاهش پیدا کرد این در حالی است که با وجود 180 میلیون تردد، تخلفات نیز کاهش 30 درصدی نشان می دهد.

رکوردداران نوروزی

به گفته مومنی، نوروز امسال جاده تهران - کرج، کرج - قزوین و تهران - قم دارای بیشترین تردد بودند و در میان استانها نیز بیشترین ترددها در استانهای البرز، قزوین و مازندران انجام شده است.

وی ادامه داد: بیشترین کاهش تلفات را استان های قزوین، گیلان و مازندران به خود اختصاص دادند و در سه استان خوزستان، کرمان و خراسان جنوبی شاهد بیشترین افزایش تلفات بودیم.ضمن اینکه خودرو پراید با 30 درصد رکورددار تصادفات در نوروز بود.

رئیس پلیس راهور با اعلام اینکه هزار تیم گشتی در ایام نوروز به پلیس راهور اضافه شد، افزود: خوشبختانه با همکاری سایر نیروهای پلیس، یک سوم به توان پلیس راهور اضافه شد ضمن اینکه 30 فروند بالگرد نیز برای کنترل ترافیک در طرح نوروزی به کار گرفته شد.

وی با اعلام کاهش 12 درصدی تلفات تا روز 15 فروردین اظهار داشت: با وجود اینکه در دور دوم سفرها تلفات 10 درصد افزایش یافت اما بلافاصله با اطلاع رسانی شاهد کاهش تلفات بودیم. خوشبختانه مردم نیز امسال به توصیه های پلیس گوش فرا دادند و از گرفتن سبقت و حرکت در شانه خاکی خودداری کردند.

مومنی با بیان اینکه از سال 84 تاکنون شاهد کاهش 35 درصدی تلفات هستیم، تاکید کرد: سال گذشته طرحی را به دولت ارسال کردیم که در صورت اجرا تلفات رانندگی 30 تا 40 درصد کاهش می یابد. این طرح نیاز به بودجه ویژه ندارد و با اجرای قوانین موجود همانند تجهیز 30 هزار کیلومتر از جاده های کشور به سامانه های هوشمند می توان تلفات را کاهش داد.





گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com

مطالب پیشنهادی :
استخدام در آموزش و پرورش ممنوع شد
اعتراف عامل آتش سوزی مرگبار در نوشهر
خانه‌ای که احمدی‌نژاد به فرای داد چه شد؟
مرزبان ایرانی به همراه پیکر شهید دانایی‌فر به ایران تحویل داده شدند
مذاکرات ایران و روسیه درباره نفت و کالا