نمایشگاه کتاب تهران چه زمانی افتتاح می شود؟
بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در روزهای 10 تا 20 اردیبهشت 1393 در مصلای بزرگ امام خمینی برگزار می‌شود.
رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور خواهد داشت. به گزارش ستاد اطلاع رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران؛ در این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان، ناشران و اهالی رسانه نیز حضور خواهند داشت. مراسم افتتاحیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ساعت 10 صبح روز سه‌شنبه نهم اردیبهشت در ضلع جنوبی مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

خبر دیگر از نمایشگاه کتاب تهران اینکه مدیر کمیته تشریفات بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از دعوت شهردار تهران، رئیس سازمان صدا و سیما و چهار وزیر به عنوان میهمانان ویژه نمایشگاه خبر داد. امین متولیان با اشاره به دعوت از مسئولان کشوری برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران گفت: تاکنون از چهار وزیر و یکی از معاونان رئیس جمهور برای حضور در نمایشگاه کتاب دعوت به عمل آمده است. وی افزود: دعوت‌نامه‌هایی برای وزیران آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری ورزش و جوانان و وزیر اقتصاد برای حضور در نمایشگاه کتاب ارسال شده است؛ همچنین از معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز دعوت به عمل آمده است.

متولیان همچنین از دعوت رئیس سازمان صدا و سیما و شهردار تهران خبر داد و گفت: دعوت‌نامه‌هایی برای آقایان عزت‌الله ضرغامی و محمدباقر قالیباف نیز برای حضور در نمایشگاه تهران ارسال شده است. وی ادامه داد: این شخصیت‌ها به عنوان میهمانان ویژه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور خواهند داشت؛ البته رایزنی برای حضور دیگر شخصیت‌ها و چهره‌های بین‌المللی نیز ادامه دارد که در آینده نزدیک اطلاع رسانی خواهد شد. غرفه‌های بخش ناشران الکترونیک نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز از روز شنبه ششم اردیبهشت واگذار می‌شود.

بنا بر اعلام کمیته ناشران الکترونیک، ناشران می‌توانند از روز شنبه ششم اردیبهشت‌ماه با پرداخت مبلغ اجاره‌بها غرفه خود را تحویل بگیرند و چیدمان و غرفه‌آرایی را آغاز کنند. 108 ناشر در بخش الکترونیک و در فضایی به وسعت 2200 مترمربع در سالن شماره 7 روبه‌روی رواق شرقی حدود 3هزار اثر را عرضه خواهند کرد. خبر دیگر از نمایشگاه کتاب اینکه 1296ناشر متقاضی حضور در بخش ناشران عمومی هستند که 103 ناشر از این تعداد به صورت مشترک تقاضای دریافت غرفه کرده‌اند. مدیر کمیته ناشران داخلی نمایشگاه کتاب تهران گفت: یک هزار و 296 ناشر از میان ناشران ثبت‌نام کننده تا تاریخ 31 فروردین برای حضور در نمایشگاه و دریافت غرفه اعلام آمادگی کردند که قرار است در فضایی به وسعت 13 هزار و 539 مترمربع کتاب‌های خود را عرضه کنند.

احمد کمالی‌نژاد افزود: از این میان 645 ناشر از تهران و 436 ناشر از شهرستان به صورت مستقل و 60 ناشر از تهران و 43 ناشر از شهرستان به صورت مشترک برای دریافت غرفه ثبت‌نام کرده‌اند. وی همچنین گفت: از این تعداد 59 ناشر از تهران و 53 ناشر از شهرستان نمایندگی عرضه کتاب‌های خود را به دیگر ناشران واگذار کرده‌اند مدیر کمیته ناشران داخلی ادامه داد: ناشران می‌توانند با مراجعه به کمیته‌های مختلف اجرایی و بخش‌های مربوطه پرداخت هزینه غرفه و تحویل آن کتاب‌های خود را نیز به مصلی امام خمینی (ره) بیاورند.

بنابر اعلام کمیته ناشران داخلی، ناشران بخش‌های مختلف کودک‌ونوجوان،‌ عمومی، آموزشی، دانشگاهی با مراجعه به انجمن‌های مربوطه که عملیات ثبت‌نام را انجام داده‌اند‌ از امروز امکان ورود و چینش کتاب‌های خود را در غرفه‌ها دارند. خبر آخر هم اینکه امروز آخرین روز ثبت‌نام دانشجویان و طلاب برای دریافت بن کتاب نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است.

مدیر کمیته رفاهی نمایشگاه کتاب در همین زمینه گفت: دانشجویان و طلاب متقاضی دریافت بن کارت اعتباری کتاب تنها تا پایان امروز فرصت دارند در سایت tibf.net ثبت‌نام کنند. نیکنام حسین پور تاکید کرد: متقاضیان حتما سعی کنند شهرهای قم، تهران و کرج را به عنوان محل دریافت بن کارت‌ها اعتباری خود تعیین کنند زیرا امکان ارسال کارت‌های اعتباری به مناطق دور دست امکان پذیر نیست. بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در روزهای 10 تا 20 اردیبهشت 1393 در مصلای بزرگ امام خمینی برگزار می‌شود.




گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: eghtesadeiranonline.com

مطالب پیشنهادی :
فرزند پنجم را تحویل جامعه دهید، پنج میلیون تومان پاداش بگیرید!
3 زندانی ایرانی از تایلند به کشور انتقال یافتند
ابتکار درباره روحانی در فیسبوکش نوشت ...
آیت‌ الله‌ ملکوتی درگذشت + پیام تسلیت روحانی
تغییر رئیس سازمان زندان ها به بند 350 ارتباطی دارد؟