خبر های خوش رئیس هواشناسی ! ؟ /امسال، آبسالی داریم
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور از پیش‌بینی ترسالی برای بیشتر استان‌های کشور در سال زراعی جاری ازلحاظ بارشی خبر داد.
داود پرهیزکار با اشاره به بررسی نقشه‌های هواشناسی گفت: پیش‌بینی این سازمان نشان می‌دهد که تا پایان فروردین‌ماه سال آینده میزان بارش باران در بیشتر نقاط کشور در حد نرمال است. او با اشاره به اینکه بر این اساس بارش در کشور بیشتر از سال زراعی قبل پیش بینی می شود گفت: میزان بارش در برخی دیگر از استان های کشور بالاتر از حد نرمال آن خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه ازنظر هواشناسی برای سال زراعی جاری وضعیت مناسبی پیش‌بینی می‌شود، عنوان کرد: ازنظر هواشناسی برای سال زراعی جاری سال خشک‌سالی را نخواهیم داشت.

پرهیزکار با اشاره به میزان بارش های کشور از ابندای سال آبی امسال تاکنون گفت: وضعیت و میزان بارش در کشور تاکنون با پیش‌بینی‌ های انجام‌شده مطابقت داشته است و امیدواریم این روند تا پایان سال ادامه یابد.

او با اشاره به اینکه تاکنون وضعیت بارشی در کشور روندی مناسب را داشته ، گفت: سال زراعی جاری در بسیاری از استان‌های کشور سال خوبی ازلحاظ بارشی خواهد بود.

رئیس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به راه‌اندازی سامانه تهک در استان‌های کشور گفت: راه‌اندازی این سامانه و ارائه گزارش به‌موقع به متصدیان بخش کشاورزی می‌تواند به کشاورزان کشور در کاهش خسارت‌های احتمالی جوی کمک‌کند.


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com

مطالب پیشنهادی :
مراقب خرید اینترنتی بلیت قطار باشید
یادواره شهدای موشکی سپاه و پرواز پهباد «RQ170» ایرانی
آخرین اخبار از کارت جهیزیه ، طرح همیاران ازدواج
نوبت به داعش رسید / ریش قرمز داعش کشته شد
اصلاح نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه آزاد تا اردیبهشت 94