آلودگی مرغ‌ های تهران به سرب آلوده؟!
با توجه به اینکه تنها مرجع رسمی اظهارنظر در این خصوص وزارت بهداشت و امور دام وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: اگر خبری در این خصوص توسط بخش‌های دیگر ارائه شود حاشیه‌ای است و رسمیت ندارد
استاندار تهران با رد خبر آلودگی و بالا بودن سرب موجود در مرغ‌های شهر تهران گفت: مرغ مورد استفاده شهروندان تهرانی هیچ مشکلی ندارد. سیدحسین هاشمی افزود: هیچ گزارشی درخصوص بالا بودن سرب موجود در مرغ و آلودگی آن از طرف وزارت بهداشت به استانداری داده نشده است، برهمین اساس اخبار آلودگی در مرغ را به هیچ عنوان تایید نمی‌کنیم.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه تنها مرجع رسمی اظهارنظر در این خصوص وزارت بهداشت و امور دام وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: اگر خبری در این خصوص توسط بخش‌های دیگر ارائه شود حاشیه‌ای است و رسمیت ندارد.

استاندار تهران درخصوص آلودگی صیفی‌جات و سبزیجات در شهر تهران به دلیل تخلیه فاضلاب شهری به اراضی سبزیجات جنوب شهر تهران نیز اظهار کرد: با تمهیداتی که در سال گذشته توسط استانداری تهران انجام شد، بیش از 90 درصد این آلودگی‌ها جلوگیری به عمل آمد و شرایط بهبود پیدا کرد.

هاشمی افزود: البته در برخی موارد کوتاهی‌هایی در مورد برخی افراد شده که با آنها برخورد لازم را می‌کنیم ولی به لحاظ کلی نسبت به سال گذشته، سال خوبی را پشت سر گذاشتیم و این موضوع را وزارت بهداشت و استانداری تایید می‌کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: در 10 درصد کوتاهی که وجود داشته، در سال آینده با تمهیداتی که خواهیم داشت، کاستی‌ها از بین برود.

استاندار تهران با اشاره به اتمام فصل کاشت و برداشت سبزیجات گفت: امسال درخصوص منابع آبی که کشاورزان استفاده می‌کردند و نوع کشت، اصلاحاتی انجام شد تا هم به لحاظ سلامت و هم میزان مصرف آب، وضعیت بهبود پیدا کند؛ البته کشاورزان هم همکاری مناسبی داشتند و انتظار دارند سال آینده وضعیت خیلی بهتری داشته باشند.

به گزارش ایسنا، پیش از این رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از تخلیه فاضلاب شهری به اراضی جنوب شهر تهران و پایش سلامت صیفی‌جات و سبزیجات میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران خبر داده بود.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی:
اختلاف برسر مدت مرخصی زایمان
جانشین احتمالی کاترین اشتون در مذاکرات
پیش‌ بینی تقویت عرضه دلار
ارزانترین و گرانترین بنزین در کدام کشورهاست؟
تکلیف جدید وزارت دفاع توسط مجلس