حکم محرومیت از طبابت 5 پزشک صادر شد!
از 100 هزار تماسی که با این سامانه گرفته شده و چندین هزار بازدید و بازرسی‌های انجام شده در نهایت 90 درصد پرونده‌ها مقطوع شد و 5 رأی صادر شده است.
 معاون نظارت سازمان نظام پزشکی گفت: ۱۰۰ هزار تماس با سامانه ثبت شکایات تعرفه‌ای و دریافت زیرمیزی برقرار شده که ۲۶۹ مورد آن مرتبط با بستری بوده است. از این میان برای ۵ پزشک حکم قطعی محرومیت از طبابت صادر شده است.

محمد جهانگیری در رابطه با ‌آخرین وضعیت ثبت شکایات تعرفه‌ای در سامانه 1690 گفت: وضعیت مطلوب است با توجه به فرایند نظارتی منسجم نشان داده شد که جامعه پزشکی همانگونه که در علم پیشرو هستند در اخلاق و رعایت حقوق بیماران نیز پیشرو هستند.

وی ادامه داد: از 100 هزار تماسی که با این سامانه گرفته شده و چندین هزار بازدید و بازرسی‌های انجام شده در نهایت 90 درصد پرونده‌ها مقطوع شد و 5 رأی صادر شده است.

جهانگیری گفت: آمار پایین حکم صادره نشان‌دهنده فرهیختگی و پایبندی جامعه پزشکی به اخلاق حرفه‌ای است البته اگر مطالبات پزشکان به موقع داده شود این انحرافات صورت نمی‌گیرد چرا که انحراف به دست جامعه پزشکی نیست و از جایی صورت می‌گیرد که مطالبات به حق آنها داده نشده است.

جهانگیری با اشاره به اینکه شعار ما حمایت همه‌جانبه از مردم با بهترین خدمات توسط بهترین افراد  است گفت: تحقق این شعار نیازمند هزینه و سرمایه‌گذاری است.

معاون نظارت سازمان نظام پزشکی ادامه داد: بنابراین به طور کلی 2614 ثبت شکایت انجام شده است که از میان آن 269 مورد مرتبط با بستری بوده است که به حکم رسیده‌ایم و تخلف واضح برای 5 پزشک منجر به صدور حکم شده است. چند نوع تخلف دیگر جزئی بوده که در حال رسیدگی به آنها هستیم.

وی افزود: مؤسسات پزشکی نیز تخلف داشته‌اند قبلاً هم داشته‌اند که معمولاً در نوشتن صورتحساب که فرایندی بوده رخ داده است اما این پرونده‌های اعلام شده در مورد پزشکان مربوط به 5 نفر است که حکم محرومیت از طبابت برایشان صادر شده است.


* بیماران مابه‌التفاوت پول خود را از بیمه‌های تکمیلی دریافت کنند

معاون نظارت سازمان نظام پزشکی در رابطه با اینکه بیمه‌های تکمیلی با بیمارستان‌های خصوصی قرارداد منعقد نکرده‌اند گفت: سازمان‌های بیمه‌گر هم اکنون فعال شده‌اند استانهای فارس، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان، آذربایجان شرقی و گیلان تعیین تکلیف شده و تفاهمنامه با بیمه‌ها انجام شده است.

جهانگیری ادامه داد: امروز نیز شهرستان تبریز تعیین تکلیف خواهد شد، استان تهران نیز در زمینه قرارداد با بیمه‌های تکمیلی قبلاً به تفاهم رسیده‌اند.

وی گفت: بعد از تذکر وزیر بهداشت به بیمه‌ها، سرعت کار بیشتر شده است در نتیجه بیمارانی که در این مدت به بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند و صورتحساب داده‌اند می‌توانند به بیمه‌ها مراجعه کنند و مابه‌التفاوت خود را دریافت کنند حتی بیماران با داشتن معرفی‌نامه نیز می‌توانند مراجعه کنند.

معاون نظارت سازمان نظام پزشکی افزود: فرانشیز بیمه‌ها متفاوت و از 10 تا 30 درصد است و بر اساس سقف تعهدات و پوشش بیمه‌ای مشکل حل خواهد شد.

وی گفت: روند کار بر اساس تصوری که ما داشته‌ایم و اینکه تحول نظام سلامت کار بزرگی است نیاز به تعامل داریم در قالب نظری صحبت کردن راحت است اما کار اجرایی سخت است در اجرا مشکلاتی داریم اما بر اساس رویکردی که داشته‌ایم ظرف دو ماه مشکلات ما به حداقل رسیده است.

جهانگیری گفت: استانهای دیگر مشکلاتشان حل شده اغلب مشکلات در شهرهای بزرگ بوده است هم اکنون از 31 استان کشور 27 استان در این هفته تعیین تکلیف خواهند شد و سایر استانها معمولاً بخش خصوصی فعالی نداشته‌اند و هزینه زیادی هم ندارند با این وجود پیگیری در این استانها نیز انجام می‌شود.

وی گفت: در سال گذشته نیز تعویق در عقد قرارداد بیمه‌ها تا 4 ماه طول می‌کشید و  امری طبیعی است اما در قالب طرح تحول نظام سلامت و مراجعه مردم اهمیت بیشتری یافته است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com

مطالب پیشنهادی:
پیش بینی هوا: موج جدید بارشها در تهران
نامه روحانی به رهبری درباره برداشت 1/4 میلیارد دلاری
عکسی از اوباما در تعطیلات کریسمس
ممنوعیت فروش سهام پدیده شاندیز
سن ازدواج در ایران به چند رسیده است؟