آیا تصور اینکه در شیشه جلوی اتوموبیل‌تان با حملات رایانه‌ای هکرها مواجه شوید، برای شما بسیار عجیب و دور از ذهن است؟
به گزارش "ایسکانیوز" اخبار جدید حاکی از آن است که چنین چیزی رخ داده است! با این حساب معلوم می‌شود هکرها قبض‌های جریمه رانندگی را نیز از نظر دور نداشته‌اند!
هکرها تاکنون کوشیده‌اند با استفاده از ایمیل‌های عاشقانه یا هشداردهنده، کارت تبریک‌های الکترونیکی، پیام‌های مالی اینترنتی و ده‌ها و صدها دوز و کلک دیگر، کاربران را به دام حقه‌های خود بکشانند اما استفاده بزهکارانه از قبض جریمه راهنمایی و رانندگی، واقعاً عملی هوشمندانه و سرشار از نبوغ به‌شمار می‌رود!
اخیراً نفوذگران در یک طرح جدید و کاملاً خلاقانه می‌کوشند مردم را به مشاهده یک وب سایت جعلی که بر رایانه‌ها بدافزار نصب می‌کنند، تشویق و ترغیب نمایند.
در این شیوه هکرها یک سری برگه‌هایی با عنوان PARKING VIOLATION که به معنی تخلفات پارک اتومبیل است، بر شیشه ماشین‌هایی که در خیابان پارک شده است، می‌چسبانند. در این برگه‌ها از رانندگان خواسته شده است برای روشن شدن موضوع، به سایت خاصی مراجعه کنند. این سایت کلاهبردار حاوی عکس‌هایی از پارک خلاف بعضی خودروهاست. با مراجعه به این سایت نرم افزار مخرب وارد رایانه کاربر می‌شود.
هرچند این ترفند زیرکانه در سطح بسیار محدودی انجام شده و فقط در شهر داکوتای آمریکا گزارش شده است ولی بد نیست شما اگر دفعه بعد که خودروی خود را از پارکینگ خارج کردید، با یک برگه جریمه مواجه شدید، فوراً ادای مصیبت زده‌ها را درنیاورید. شاید این برگه را نه یک افسر پلیس بلکه یک هکر نوجوان برای شما ارسال کرده است!
 
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news