به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، غلامرضا بصیری‌پور رئیس شورای عالی استان‌ها در هفدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهار کرد: در دو ماهه گذشته تلاش کردیم که شوراها را شناسایی کنیم و برهمین اساس به استان‌ها سفر کردیم که این سفرها مورد استقبال مدیران استانی و اعضای شورای شهر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تا به امروز به 11 استان سفر کرد‌ه‌ایم، گفت: در این 11 استان، 128 شهرستان وجود دارد و بنده در 32 شهرستان نیز با اعضای شوراها جلسه داشته‌ام.

رئیس شورای عالی استان‌ها با تأکید براینکه حرف اعضای شورا چیزی بیش از خدمت‌گذاری نیست، افزود: در سفرهای استانی تأکید ما بر شورا باوری است و ما بررسی می‌کنیم که چقدر مدیران استا‌ن‌ها شورا باور هستند و برای تحقق این مسئله چه باید کرد.

بصیری‌پور در ادامه با اشاره به ارائه جزییاتی از مطالبات شوراها پرداخت و گفت: بیمه، ماندگاری مردم در روستاها، ارائه طرح به مجلس، تلاش برای اجرای اصل103 قانون اساسی و آسیب‌شناسی شوراها بخشی از مطالبات اعضای شورا است.

وی افزود: در سفرهای استانی شوراییان اظهار داشتند که شورای عالی استان‌ها جلوی دسته‌بندهای سیاسی را بگیرد و اکنون که در سال انتخابات دهم مجلس هستم هیچ اشکالی ندارد عضوی از شورا از کاندیدایی خاص حمایت کند اما نباید پای شورا را به این مسئله باز کند.

رئیس شورای عالی استان‌ها در ادامه با اشاره به استعفای برخی از اعضای شورای عالی استان‌ها برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس دهم اضافه کرد: برخی دوستان تصمیم گرفتند برای حضور در مجلس استعفا بدهند و من شخصاً از اینها حمایت می‌کنم و معتقدم باید تلاش کرد که مجلس آینده مجلسی شورا باور باشد.

بصیری‌پور در ادامه به تبیین برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت:‌ باید حتماً در برنامه توسعه ششم شورا حضور پررنگی داشته باشد و برای این مسئله کارگروهی تشکیل شده تا نقش شوراها را در این برنامه معین کنند.

وی به برگزاری جلسه‌ای با وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: در این جلسه بحث استفاده از انرژی‌های نو در شهرداری‌ها مطرح شد و قرار است همایشی با حضور شهرداران مراکز استان‌ها و شوراها پس از ماه مبارک رمضان برای هماهنگی بیشتر در این زمینه برگزار کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران/