..؟!" alt="طرح تفصیلی که فقط آوارگی ساکنان را به همراه داشت...؟!" align="left">به گزارش خبرنگار حوزه شهریگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران روی خط تهران پنجشنبه این هفته در سوژه اول خود به موضوع بلاتکلیفی خانه های منطقه 15 در طرح آموزشی پرداخت.

ماجرا از این قرار است که برخی از خانه های مسکونی واقع در منطقه 15 در طرح تفصیلی آموزشی قرار گرفتند به طوری که شهرداری این منطقه اجازه ساخت و ساز به مالکان این خانه‌ها نمی‌دهند و حتی خود شهرداری نیز وضعیت آن‌ها را مشخص نمی‌کند.

این در حالی است که ساکان این خانه های مسکونی آواره هستند و محلی برای سکونت ندارند.

موضوع به آن جایی رسید که اهالی منطقه 15 به روی خط تهران آمدند و از مسئولان خواستار رسیدگی هر چه سریع‌تر به مشکلشان شدند.

روی خط تهران موضوع را از مسعود رضایی معاون شهرسازی و معماری منطقه 15 پیگیر شد.

وی در پاسخ با اشاره به اجرای طرح تفصیلی شهر تهران در منطقه 15 اظهار کرد: طرح تفصیلی شهر تهران یک طرح راهبردی و ساختاری است در این طرح جدید توزیع کاربری وجود ندارد بلکه پهنه بندی مشخص می‌شود.

رضایی ادامه داد: این موضوع مرتبط با مغایرت نقشه های طرح تفصیلی ابلاغی شهرداری تهران است در حقیقت هر طرح جدیدی که ابلاغ می‌شود مغایرت‌هایی هم دارد و این موارد احضار شده به شهرسازی منطقه 16 اعلام شده به طوری که این طرح فقط مختص این منطقه نیست بلکه مرتبط با تمام مناطق شهر تهران است.

وی تصریح کرد: در اولین فرصت این موضوع پیگیری می‌شود و این مغایرت حل و فصل خواهد شد.

معاون شهرسازی و معماری منطقه 16 در پایان گفت: این طرح در دست اجرا است از شهرداری تهران بر اساس کمیسیون ماده 5 که جلسه ای پیرامون این موضوع برگزار شد و با برگزاری جلسه ای در هفته آینده و در اولین فرصت در 2، 3 ماهه آینده این موضوع رفع خواهد شد خانه‌هایی که در کمیسیون ماده 5 قرار دارد جزء طرح آموزشی نیستند

**حکایات نوسانات برق همچنان ادامه دارد...؟!

نوسانات برق و آسیب‌دیدگی لوازم برقی در فراز شهر قدس موضوعی بود که روی خط تهران پنج شنبه این هفته در سوژه دوم خود پیگیر آن شد.

در 3، 4 ماه گذشته با قطع و وصل شدن مدام و نوسانات برق در محله فراز شهر قدس لوازم برقی و خانگی اهالی این محله دچار آسیب‌دیدگی شده است.

تا آن جایی که در چند ماهه گذشته امان از اهالی این منطقه بریده شده است به طوری که ساکنان این محله چاره ای جز این که از روی خط تهران پیگیر مشکلشان شوند نداشتند آن‌ها خواستار هر چه سریع‌تر مسئولان به این معضل بزرگ شدند.

روی خط تهران موضوع را با بربند مدیر عامل شرکت توزیع برق استان تهران در میان گذاشت وی در پاسخ تاکید کرد: تاکنون هیچ گزارشی پیرامون قطع شدن برق محله فراز شهر قدس به دست ما نرسیده است.

اما باید به این موضوع توجه داشته باشیم که شبکه برق رسانی محله فراز شهر قدس فرسوده است به احتمال زیاد نوسانات برق به این موضوع مرتبط است.

وی پایان گفت: ان شاالله این مشکلات را حل خواهیم کرد و اگر وسایل برقی شهروندان نیز سوخته باشد بیمه پرداخت خواهد کرد شهروندانی که دچار خسارت شده‌اند می‌توانند برای دریافت خسارت به اداره برق مراجعه کنند.


** آیا سرانجام رانندگان وانت بار صاحب بیمه می‌شوند؟!

روی خط تهران پنج شنبه این هفته در سوژه سوم خود به موضوع مشکلات بیمه رانندگان وانت بار پرداخت.

در سال گذشته بیش از 900 راننده وانت بار در سایت بیمه وانت باران ثبت نام کردند اما پس از گذشت یک سال هنوز وانت باران صاحب بیمه نشده‌اند.

این در حالی است که برخی از وانت باران به اتحادیه وانت باران مراجعه کردند اما آن‌ها اعلام کردند که از شهریورماه سال 93 هیچ گونه لیستی از ثبت نام کنندگان به آن‌ها ارسال نشده است به طوری که وانت باران مبلغ 300، 400 هزار تومان برای دریافت بیمه پرداخت کرده‌اند.

روی خط تهران پنج شنبه این هفته موضوع را از طاق دار رئیس اتحادیه وانت باران کشور پیگیر شد وی در پاسخ اظهار کرد: تمام تلاش‌هایمان را برای دریافت بیمه وانت باران انجام دادیم و در اتحادیه وانت باران کشور این موضوع را به صورت جدی دنبال کردیم.

طاق دار در پایان گفت: در قالب دفاتر مرتبط با وانت باران این موضوع را در یک یا دو ماه آینده ساماندهی می‌کنیم و وانت باران بیمه خواهند شد در صورتی که دفاتر مرتبط با آن وجود نداشته باشد آن‌ها بیمه نمی‌شوند.

** رسیدگی به معضل آنتن دهی همراه اول به تاریخ پیوست

روی خط تهران 5شنبه این هفته در سوژه چهارم خود در قالب تصویر ارسالی شهروندان به موضوع نبود آنتن دهی همراه اول در سیاه کلان کرج پرداخت.

ماجرا از این قرار است که در چند سال گذشته اهالی شمال کرج با مشکل آنتن دهی همراه اول مواجه شدند.

این در حالی است که اهالی این منطقه بارها به مسئولان شرکت ارتباطات سیار البرز مراجعه کرده‌اند اما تاکنون هیچ اقدامی در این باره انجام نشده است.

روی خط تهران موضوع را با مدیر کل شرکت ارتباطات سیار البرز در میان گذاشت.

وی در پاسخ گفت: در 6 ماهه اخیر تأسیسات مرتبط با آنتن دهی همراه اول نصب شده است ما در این منطقه با مشکل قطعی برقی مواجه هستیم در صورت وصل شدن برق و راه اندازی سایت مرتبط با آنتن دهی همراه اول در اولین فرصت این مشکل برطرف خواهد شد.


منبع: باشگاه خبرنگاران/