محمد رستگاری معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه محیط زیستگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به سلامت کیفیت هوا در تهران اظهار کرد : کیفیت هوا امروز سالم است .
شاخص 95 منواکسید 28 پاک ازن 37 پاک دی اکسید نیتروژن 42 پاک دی اکسید گوگرد 21 پاک ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون 95 سالم ذرات معلق معلق با قطر کمتر از 10 میکرون 61 سالم.

فریبا گودرزی کارشناس ارشد آب و هوا در خصوص وضعیت گرد و غبار تهران گفت: آسمان امروز صاف و در پاره ای نقاط وزش باد را درپیش داریم ، که برای امشب گردو غبار و وزش باد برای بخش های جنوبی کشور استان تهران پیش بینی می شود و همچنین حداکثر ۳۸ درجه سانتی گراد برای دمای تهران خواهدبود .

وی ادامه داد : در نوار شرقی کشور شمال شرق ، شرق و جنوب شرق به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و طوفان گردوغبار در دو روز آینده بیشتر مناطق دریای عمان به ویژه نیمه شرقی آن طوفانی می باشد که البته از روز یکشنبه از شدت این طوفان کاسته می شود .

گودرزی در پایان گفت: طی ۳ روز آینده برای سواحل شرقی دریای خزر و دامنه های البرز شرقی ، شمال شرق و سواحل دریای عمان و همینطور استان هرمزگان بارش پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی شده است و برای استان های تهران البرز ، قم ، مرکزی ، قزوین ، سمنان و اصفهان در بعضی ساعات وزش باد به نسبت شدید و گردوغبار داریم .

منبع: باشگاه خبرنگاران/