به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطاتگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه جام جم در گزارشی با عنوان "الفبای زندگی فراموش شده نظام تربیتی" نگاهی به وضعیت سبک زندگی دانش‌آموزان و نبود تعلیم مناسب برای برنامه ریزی آینده جوانان پرداخته و می‌نویسد: سبک زندگی به صورت شایسته به دانش‌آموزان تعلیم داده نمی‌شود چون بیشتر جوانان یاد نگرفته‌اند برای آینده خودبرنامه‌ریزی کنند به...

این روزنامه در ادامه به مطالبی همچون نقش خانواده‌ها در شکست جوانان، انجام تمام کارهای شخصی دانش‌آموزان به دست خانواده ها، تربیت نادرست والدین و ناپرورده شدن فرزندان،‌لزوم ایجاد احساس مسئولیت در سن 18 سالگی با آموزش‌های مناسب، وجود افرادی که هنوز در 30 سالگی وابسته به خانواده‌ خود هستند ، شبکه‌های جایگزین خانواده و ... اشاره می کند.

"نشاط و همبستگی اجتماعی، ارمغان ماه مهربان، 100 تن مواد مخدر سوزانده می‌شود، آخرین وضعیت پرونده فساد در صندوق رفاه دانش‌جویان، بیمه همگانی در پیچ کمبود بودجه و فراخوان عمومی برای کارت هوشمند وجود ندارد از دیر موضوعاتی است که در این روزنامه پیگیری شده است.

روزنامه جام جم را ورق بزنیم به روزنامه ایران در صفحه شوک در خبری با عنوان "مرگ دلخراش یک زن بخاطر قبض تلفن" پرداخته است.
ماجرا از این قرار است که زن جوان 33 ساله هنگامی که شوهرش درباره ماجرای قبض تلفن 180 هزار تومانی تحت فشار و بازخواست قرار گرفت بر اثر مصرف قرص کشنده به زندگی خود پایان داد.

این اتفاق زمانی به وقوع پیوست که شوهرش با تهدیدهای بسیار وی را برای گرفتن پرینت کارکرد تلفن و روشن شدن ریز شماره‌ها به مخابرات برد.

این در حالی است که مریم زن جوان 30 ساله قبل از ورود به مخابرات بی‌حال شده و کف موزاییک‌های پیاده‌رو افتاد، پس از انتقال مریم به دست شوهرش به بیمارستان وی بر اثر مصرف قرص های کشنده درگذشت.

"تاوان خنده های بعد از سرقت ، معمای جسد زن سوخته در شالیزار ، گم شدن سرباز فراری در مسیر آزادی ، بازگشت از پاکستان برای تبهکاری های سریالی، شلیک‌های خونین دزدان سیم برق در محاصره مردم و کشف یک مرکز جعل اسناد در مرکز پایتخت" از موضوعات دیگری است که گروه شوک روزنامه ایران به آن پرداخته است.

روزنامه بعدی ما روزنامه همشهری است که در صفحه شهری خود به موضوع حذف سهمیه سوخت تاکسی‌ها به نفع حمل و نقل عمومی نیست پرداخته و در اینباره می‌خوانیم تاکسی یکی از مهمترین وسایل حمل و نقل عمومی در تهران است و حذف سهمیه سوخت آن‌ها به نفع چرخه حمل و نقل نیست.

این در حالی است که تاکسی‌ها روزنامه 4 میلیون و 500 هزار مسافر را در شهر تهران جابجا می‌کنند.

در ادامه روزنامه نگاهی به مطالبی همچون "وضعیت تاکسی‌ها در شهر تهران، غیر قانونی بودن جابجایی مسافران در خودروهای شخصی، لزوم یارانه ویژه برای تاکسی‌رانان، لزوم نظارت بر خودروهای شخصی در امر جابجایی مسافران" انداخته است.

روزنامه همشهری را ورق بزنیم و به روزنامه هفت صبح برسیم که در صفحه زیر آسمان شهر خود به موضوع "ساعت‌های شهری در خواب زمستانی" پرداخته و می‌نویسد: ساعت های این شهر هر کدام یک زمان را نشان می‌دهد. در شتاب و سرعت شهر زمان گم می شود. انگار کسی هم حواسش به عقربه‌هایی که چند ساعتی جامانده است نیست.

ساعت‌هایی که پشت در پشت هم هستند، دو ساعت متفاوت را نشان می دهند. این سوی خیابان کریمخان ظهر رسیده و سوی دیگر روبروی دبستان هنوز 10 دقیقه به 8 صبح مانده است.

این در حالی است که شهروندان تهرانی کمتر به ساعت‌های بزرگ شهری اطمینان دارند. این ساعت های خاک گرفته چند سالی بود که دقیق به وظایفشان عمل می‌کردند اما مدتی است به حال خود رها شده‌اند.

این روزنامه در صفحات پرونده روز، تازه‌های دانش و فناوری، زیر آسمان شهر و راهنمایی بازار خود موضوعات راهنمای گام به گام ثبت نام در سایت همسرگزینی مجاز "از کلشن آوکلنتر دوری کنید"، "مهمترین علت های بروز ریزگردها" "خشک شدن چشمه ها و تالاب‌ها" و "آخرین تغییرات قیمت کالاهای اساسی در آستانه رمضان اشاره می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران/