به گزارش خبرنگار حوزه شهریگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمد حقانی عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر در جلسه علنی امروز شه شنبه شورا که در تالار شورا برگزار شد با ارائه تذکری در خصوص تفاهم نامه وزارت بهداشت و شهرداری اظهار کرد: روز گذشته مطلبی را از صدای جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تفاهم نامه وزارت بهداشت و شهرداری برای ایجاد همراه سرا در بیمارستان شنیدم که قائم مقام وزارت...

وی افزود: قابل تقدیر است که شهرداری در امور موفق وارد می‌شود اما آیا ایجاد همراه سرا به عهده شهرداری است.

حقانی با اشاره به برنامه 5ساله دوم تصریح کرد: با مراجعه به برنامه 5ساله دوم متوجه می‌شویم که همراه سرا در برنامه قرار ندارد و در مصوبه بودجه نیز قرار نگرفته است پس هزینه این همراه سرا از کجا قرار است تامین شود من منتظر هستم که امانی بنده را از این مسئله مطلع کند.

حقانی در تذکر دوم خود به تهیه واحدهای زباله های سوز در خارج اشاره کرد و گفت: شهرداری برابر برنامه 5ساله قرار است که واحدهای زباله سوز را از خارج تهیه و در مدیریت پسماند به کار گیرد که البته اولویت این کار با پسماندهای بیمارستانی و پزشکی است که به بهتر است به صورت پایلوت انجام شود تا مشکل پسماندهای پزشکی که وضعیت مناسبی نیز ندارند و آقای حافظی نیز چندین بار این م سئله را مطرح کردند برطرف شود.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر با اشاره به نکته بسیار مهم در ورود واحدهای زباله سوز تاکید کرد: امیدوارم ورود این تکنولوژی ها ساخت چین نباشد این تکنولوژی‌ها باید شاخص های زیست محیطی داشته باشند که متاسفانه ساخت چین این شاخص های زیست محیطی را ندارد و همچنین عمر کوتاهی نیز دارند.

وی با اشاره به تجربه کشورهای اروپایی در استفاده از این تکنولوژی ها عنوان کرد: تکنولوژی های اروپایی که در حال حاضر مشغول به کار و بهره برداری هستند سال های متمادی است که از آنها استفاده می‌شود و مشکلی نیز ندارند اما تکنولوژی های چینی نه تنها شاخص های زیست محیطی را ندارد بلکه از عمر کوتاهی برخوردار است و بیشتر از 10سال عمر نمی کند که باید در ورود کالاهای خارجی و سنجش کارایی آنها و بهره برداری نیز دقت نظر خاص داشته باشیم و در کمیسیون های مربوطه شورا نیز مطرح شود تا استفاده لازم را داشته باشند.

حقانی در تذکر سوم خود به رویداد موفق که در منطقه 18 رخ داد اشاره کرد و گفت: روز گذشته تعدادی پروژه قابل توجه در منطقه 18 بهره برداری شده که بسیار اتفاق خوبی است و شهرداری منطقه 18 نیز لوح تقدیر محیط زیست را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: این نکته از این جهت اهمیت دارد که منطقه 18 که در حاشیه شهر قرار دارد از این استاندارد برخوردار شده و مسئله دوم تخصیص اختیار به شهرداری که به صورت محلی و منطقه ای مشکلات خود را برطرف می‌کنند.

حقانی تاکید کرد: تبریک ویژه به شهرداری منطقه18 در خصوص توسعه فضای سبز، ساماندهی صنایع و ریختگری کارخانه ارفو دارم موفق به دریافت جایزه در این زمینه شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران/