به گزارش خبرنگارحوزه دنیای ارتباطاتگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، روزنامه جام جم در گزارشی با عنوان مزه سودجویی در حلیم‌های بی کیفیت، نگاهی به وضعیت برخی واحد‌های غیر مجاز که حلیم را با کاه، خوراک دام و سیراب شیردان فاسد درست می‌کنند، پرداخته و می‌نویسد: با فرا رسیدن ماه رمضان، بازار حلیم فروشی‌ها داغ‌تر از همیشه شده است و به هر کوچه و خیابانی که می‌رویم، بساط حلیم‌ فروش‌ها...

اما در ایام ماه مبارک رمضان، عده‌ای سودجو در حاشیه شهر تهران اقدام به تهیه حلیم با استفاده از کاه، خوراک دام و سیراب شیردان فاسد می‌کنند و این محصول را به صورت غیر قانونی در واحد‌های غیر مجاز به فروش می‌رسانند.

این روزنامه در ادامه به مطالبی همچون وضعیت واحدهای غیر مجاز حلیم فروشی، تاثیر حلیم‌های بی کیفیت بر سلامت مردم، شناسنامه دار شدن عرضه کنندگان حلیم و آش در ایام ماه مبارک رمضان، جمع آوری عرضه کنندگان غیر مجاز در سطح شهر، شناسایی عرضه کننگان حلیم و آش و صدور مجوز به‌ آن‌ها و... اشاره می‌کند.

خواهر خواندگی محله‌های فقیر و ثروتمند تهران، نسخه‌های 600 میلیون دارو، آماده باش پلیس راهور در ماه رمضان، و اختلال یادگیری در بزرگسالان، از موضوعات دیگری است که روزنامه جام جم در صفحه اجتماعی امروز خود آن را بررسی کرده است.

روزنامه جام جم را که ورق بزنیم، می‌رسیم به گروه شوک روزنامه ایران، که به خبر پایان کلاهبرداری 6 میلیاردی مرد هزار چهره پرداخته است.

ماجرا از این قرار است که مرد هزار چهره با 6 میلیارد تومان کلاه برداری در قائم شهر دستگیر شد.

این در حالی است که چندی پیش مرد جوانی به نام رضا با پوشیدن لباس فرم پلیس افتخاری و داشتن تجهیزاتی شامل بی سیم، کلت کمری، اسپری، شوکر و... به کلاهبرداری از مردم دست می‌زد. این مامور قلابی با عناوینی از جمله ستوان یکم پاسدار، مامور امنیت و اطلاعات، حفاظت سپاه و وزارت اطلاعات، از مردم اخاذی و کلاهبرداری می‌کرد.

پرواز کاسکوی مرگ، اعتراف قتل زن جوانی در خانه افیونی، اشک‌های شوق یک قاتل در دادگاه، پایان کمین‌های دو مرد خشن در مسیر مسافران، از موضوعات دیگری است که گروه شوک روزنامه ایران به آن پرداخته است.

روزنامه بعدی ما، روزنامه همشهری است که در صفحه شهری امروز خود به موضوع "شب، سکوت، بازار" پرداخته و در این باره می‌خوانیم؛ تبدیل شب مردگی به شهری زنده و پویا از زمره تجربیات موفق در برخی شهرهای بزرگ دنیا است. اکنون نیز با اجرای طرح انضباط شهری در منطقه 12، آرام آرام قدم‌هایی برای تحقق این اتفاق بزرگ برداشته شده است.

در ادامه این روزنامه به مطالبی همچون 18 خرداد ناسالم ترین روز سال 94 بود، تهران شهر قرآن می‌شود، تمدید برخورد با تخلفات حادثه ساز شبانه و لزوم تکمیل سریع طرح بزرگ کاروان سرای سنگی، نگاهی انداخته است.

روزنامه همشهری را ورق بزنیم، به روزنامه هفت صبح می‌رسیم که در صفحه زیر آسمان شهر خود به موضوع "بازی با مرگ در خطرناک ترین غار ایران" پرداخته و می‌نویسد: غار پروا را خطرناک ترین، مرگبارترین و خشن ترین غار ایران می‌نامند، غاری که تا کنون 5 تن را به کام مرگ کشانده و برای رسیدن به آن باید بیش از 3 هزار متر از کوه پروا بالا رفت و بعد دهانه غاری که طولانی ترین غار عمودی ایران است را پیمود.

غار پروا در نزدیکی کوه بیستون در کرمانشاه است که اولین بار انگلیسی‌ها و بعد لهستانی‌ها پیمودند.

این در حالی است که تا کنون هیچ غار نورد ایرانی و کرمانشاهی نتوانسته به غار پروا برای پیمودن دست یابد، چرا که این غار برای آن‌ها مانند صندوق دربسته است که کلید گشودنش را نمی‌یابند. با وجود تلاش‌های فردی و جمعی تا سال 1370، راز آن گشوده نشد.

در ادامه این روزنامه به مطالبی همچون پیمودن غار پروا در سال 1370 با حضور تیم کانون کوهنوردان کرمانشاه، دومین سال پیمودن غار پروا در سال 1372، ارتفاع 3 هزار متری ورودی غار پروا و... اشاره می‌کند.

این روزنامه در صفحه‌های باشگاه خبر، پرونده روز، تازه‌های دانش و فناوری، زیر آسمان شهر و راهنمای بازار خود، موضوع‌های هشدار وزیر کشور درباره برگزاری هرنوع تجمع غیر قانونی، تعقیب خانه به خانه مرغ‌ها در مازندران، از جمعیت 7 میلیاردی دنیا 1.2 میلیارد آن گیمر هستند، تولد گوزن زرد پس از 150 سال در لرستان، همه چیز درباره یک شغل پردرد سر را بررسی می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران/