به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطاتگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، روزنامه جام جم در گزارشی با "عنوان رنج مضاعف بیماران؛ پس از پیوند عضو" نگاهی به وضعیت مشکلات بیماران پیوند عضو پس از عمل های جراحی پرداخته و می نویسد: بیماران پیوند عضو پس از عمل جراحی با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند، این بیماران با وجود نیاز به مصرف دارو تا پایان عمر، از امکانات دفترچه بیماران...
از طرف دیگر، حتی اگر بیمار شانس بیاورد و عضو پیوندی هم پیدا کند، باز هم اسیر مشکلات و دغدغه هایی می شود که دردهای این مرحله کمتر از درد پیدا کردن عضو پیوندی نیست.

" قربانیان رودخانه ها؛ بیشتر از دریا"، "آغاز به کار کارگروه دریافت مطالبات شهرداری از دولت"،"پیشگیری از اعتیاد در سالن های ورزشی و آرایشی"، "ساخت 35 واحد مسکونی بدون پروانه در منطقه یک"و "نظام پزشکی حافظ منافع چه کسانی است؟" از موضوعات دیگری است که روزنامه جام جم در صفحه اجتماعی امروز خود بررسی کرده است.

روزنامه جام جم را که ورق بزنیم و به گروه شوک روزنامه ایران برسیم که به خبر " زورگیری در خلوتگاه شوم" پرداخته است.

ماجرا از این قرار است که سه جوان روستایی در اینترنت با ایفای نقش دختر، پسران پولدار را به خلوتگاه می کشاندند. پسران فریب خورده وقتی پای در میهمانی پنهانی می گذاشتند، با سه جوان مواجه می شدند این در حالیست که پسر جوانی به پلیس بابل مراجعه کرد و پس از تحقیقات پلیس زورگیران این حادثه شناسایی و دستگیر شدند. علی 18ساله، علیرضا18ساله و امیرحسین 17ساله سه زورگیری بودند که با تلاش پلیس دستگیر شدند.

"دیوانه بازی قاتل مدیر در صحن دادگاه"،"4ترفند شبکه زورگیران برای شکار زنان خانه دار" ، "قتل برادر در هواخواهی از مادر" و "انتقام از استاد به خاطر نمره کم ریاضی" از موضوعات دیگری است که گروه شوک روزنامه ایران به آن پرداخته است.

روزنامه بعدی ما روزنامه همشهری است که روزنامه ای منتسب به شهرداری تهران است و در صفحه شهری امروز خود به موضوع " تمرکز گرایی؛ مانع اصلی تحقق مدیریت یکپارچه شهری" پرداخته؛ روزنامه نگار می نویسد: مدیریت یکپارچه شهری و واگذاری وظایف 23گانه به شهرداری ها با استقرار مدیریت هماهنگ به مدت 4سال قابل اجرا خواهد بود اگرچه مدیریت یکپارچه شهری از اولویت های شورای عالی استان های کشور است و رایزنی های گسترده ای در این باره با نمایندگان مجلس شورای اسلامی صورت گرفته، اما به تعبیر رئیس شورای عالی استان های کشور اجرای این طرح با مقاومت نظام مدیریت دولتی روبه روست و به همین دلیل نیازمند مقدمات زیادی است.

در ادامه این روزنامه به مطالبی همچون"اجرای 90درصد مصوبات شورا در خصوص سازمان ها و شرکت در سال 89"، " کاهش 4هکتاری حوضچه شیرابه کهریزک"، "نوسازی نیمی از تاکسی پیکان های فرسوده تهران تا ابتدای زمستان" و " لزوم پیگیری اجرای مقررات ملی ساختمان" نگاهی انداخته است.

از خبرهای شهر تهران در روزنامه همشهری به روزنامه هفت صبح می رسیم که در صفحه زیر آسمان شهر خود به موضوع"دردهایی که از رودبار و منجیل نگرفتیم..." پرداخته و می نویسد: در باره زلزله در تهران بحث های مختلفی شده و هشدار های مختلف داده شده است ما بیشتر از اینکه بخواهیم درباره خود تهران صحبت کنیم دوست داریم در وهله اول برویم سراغ خانواده ها، یعنی در تهران باید چه کار کرد؟ اگر دولت به فکر نباشد، شهرداری به فکر نباشد و بخواهیم در تهران زندگی کنیم با خطری به نام زلزله باید چکار کرد؟ در ادامه این روزنامه به مطالبی همچون وضعیت تهران و خسارت در تهران هنگام زلزله، راهکارهای مقابله با زلزله در تهران، توجه به دستاوردهای و دستورات اجرایی در خصوص زلزله تهران، آماده سازی شهروندان تهران هنگام وقوع زلزله و ... اشاره می کند.

این روزنامه در صفحات باشگاه خبر، تازه های دانش و فناوری و راهنمای بازار خود موضوعات "تشریح عملکرد دستگاه قضایی در یک سال گذشته"، "طراحی ویلچری که از پله بالا می رود" و "همه چیز درباره سرگرمی پر خرج ماشین باز ها" را بررسی می کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران/