به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، عبدالرضا رحمانی فضلی در دیدار با سیدپرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) که در محل ستاد مبارزه با موادمخدر بر استفاده از ظرفیت کمیته امداد در حوزه صیانت ، اشتغال و حمایت از بهبودیافتگان تاکید کرد.

وی تصریح کرد: از آنجایی که به فرموده امام راحل (ره)، صاحبان اصلی انقلاب همین محرومان هستند، تشکیل این کمیته نیز اقدامی شایسته و منشا خیر و برکات بسیار بوده و خواهد بود.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در ادامه بر ایجاد هماهنگی بین دستگاهی و حذف موازی کاری برخی دستگاه ها که به محرومین کمک می کنند، تاکید کرد و گفت: چنانچه موازی کاری بین دستگاه ها حذف شود، این امر موجب تقویت و کمک به مردم خواهد شد.

رحمانی فضلی همچنین آمادگی ستاد مبارزه با مواد مخدر را به منظور کمک به محرومان و آسیب دیدگان از اعتیاد که تحت پوشش کمیته امداد هستند، اعلام کرد.

سید پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این جلسه در خصوص وضعیت فقر ‏در کشور، مددجویان ‏کمیته امداد و نحوه ارائه خدمات به آنان، زنان سرپرست خانوار، پزشک ‏خانواده در امداد، وضعیت ‏سنی و جنسی مددجویان، وضعیت مددجویان در مرزها و بافت های ‏حاشیه ای، وضعیت اقامت و مسکن آنها، توزیع ‏جغرافیایی و شهری و روستایی مددجویان، ‏نقشه آسیب فرهنگی و ترک تحصیل توضیحاتی را ارائه کرد.

وی ضمن اعلام سیاست های ‏‏جدید مبنی بر توانمندی و تامین مسکن مددجویان و قطع زنجیره اتصال افراد و خانواده های توانمند ‏شده از مجموعه مستمری بگیران، ‏مسکن و اشتغال را جزء اولویت های مهم این کمیته برشمرد.‏

در ادامه این جلسه ایجاد صندوق اشتغال مددجویان و بهبودیافتگان اعتیاد و خانواده ایشان با سرمایه گذاری و تجمیع وجوه اداره شده کمیته امداد، ستاد، زندان ها، بهزیستی و سایر دستگاه های حمایتی در جهت هم افزایی و پرهیز از همپوشانی، استفاده از ظرفیت خیرین در جهت تحقق سیاست های مرتبط با صیانت و اشتغال و حمایت از بهبودیافتگان و استفاده از امکنه، اردوگاه ها و املاک بلااستفاده کمیته امداد جهت برنامه های درمانی با حفظ مالکیت کمیته امداد به تصویب رسید.

همچنین استفاده از ظرفیت نمایشگاه و فروشگاه محصولات مددجویان کمیته امداد جهت فروش محصولات بهبودیافتگان اعتیاد و خانواده هایشان، برنامه ریزی مشترک جهت درمان اعتیاد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و خانواده آنها از طریق طرح پزشک خانواده کمیته امداد، مراکز درمانی موجود و ایجاد ظرفیت جدید و استفاده از منابع بیمه سلامت جهت درمان ایشان با استفاده از طرح بیمه معتادین از دیگر موارد تصویبی بود.

ساماندهی و حمایت از خانواده های نیازمند معدومین و زندانیان دارای حبس های طویل المدت ناشی از جرایم موادمخدر و معرفی نماینده کمیته امداد مستند به مصوبات جلسه 128 ستاد مبارزه با موادمخدر و تاکید بر توسعه فعالیت های پیشگیری و گسترش برنامه های مشترک در سال جاری و سنوات آتی نیز در این دیدار به تصویب دو طرف رسید.

منبع: باشگاه خبرنگاران/