به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، غلامرضا داداش‌زاده معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری با اشاره به الزام اپراتورهای ارائه‌دهنده ADSL به تخلیه سریع خطوط اینترنت پرسرعت اظهار کرد: در راستای توسعه بازار رقابتی سالم، تسریع و تسهیل در تغییر و انتخاب اپراتور و سرویس مناسب و با کیفیت از سوی مردم، رگولاتوری بر فرایند درخواست تخلیه و دایری کاربران اینترنت پرسرعت (ADSL) نظارت...

وی افزود: از این رو، تمامی اپراتورهای PAP موظف هستند پس از دریافت درخواست تخلیه خط از سوی مشترکین خود، موضوع را به شرکتهای مخابراتی اعلام کنند و شرکت مخابرات نیز بایستی حداکثر ظرف مدت ۷۲ ساعت پس از دریافت درخواست، خطوط مشترکین متقاضی را تخلیه کند.

داداش زاده با بیان اینکه درخواست تخلیه مشترکین شرکت مخابرات ایران نیز باید در همین بازه زمانی از سوی شرکتهای مخابرات استانی انجام شود،تصریح کرد: درصورت ارائه درخواست تخلیه از سوی مشترک و عدم اقدام موثر از سوی اپراتور، مشترک می‌تواند شکایت خود را در سامانه ۱۹۵ (سامانه پاسخگوئی به شکایات) ثبت کند تا در سریعترین زمان به آن رسیدگی شود.

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری درپایان گفت: هرگونه کوتاهی در مورد تخلیه خطوط مشترکین تخلف محسوب شده و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی مطابق با مقررات با شرکت متخلف برخورد می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران/