خانم خیانت کار با شما هستم ، جواب این لبخند ، لبخند نیست
هر چه اختلاط زن و مرد در اجتماع به بهانه های مختلف بیشتر می شود، بازار عشق و عاشقی های کاذب و زیرپوستی داغ تر می شود. و از همین آشفته بازار نارضایتی های خانوادگی شکل می گیرد.

زنانی که دیگر وفادار نیستند!

حلقه ازدواج

بین دو جنس مخالف همیشه جذابیتها و کشش هایی وجود دارد که با وجود همه ی خط قرمزها و رعایتهای کوچک و بزرگ باز هم در گوشه ای هر چند ناگهانی و ناخواسته، جرقه ای زده می شود و در عمق قلب انسان تاثیر خودش را می گذارد. اگر چه متاهل هستیم و نسبت به زندگی زناشویی و همسر و فرزندانمان پایبند و متعهد اما اگر لحظه ای غفلت کنیم، ناگهان دلمان را اسیر محبتی می بینیم که به صلاح زندگی مان نیست. محبتی که به جای گرما بخشیدن، آتش می زند. محبتی که اگر زود خام آن نشویم و تحت تاثیر آن تصمیم های عجولانه نگیریم، از کنارمان عبور می کند و رنگ می بازد. اما متاسفانه خیلی ها در چنین مواقعی، بدون فکر به آخر و عاقبت این راه، آنقدر پیش می روند که آخر کار یک تراژدی دردناک و پر از حوادث غیر اخلاقی پدید می آید به راهی می روند که اگر از اول نشان شان می دادی از آن می گریختند.

این یک سرگرمی نیست

اگر در چنین گودالی افتادید باید توبه کنید و خودتان را هر چند به زور و با اکراه زیاد باشد، به راه راست باز گردانید. باید سعی کنید، تمرکزتان را از روی محبت نادرستی که ایجاد شده بردارید و روی خانواده و همسرتان تمرکز کنید.

مشکل این جاست که گاهی زندگی را آن طور که باید جدی نمی گیریم. مثل اینکه یک سرگرمی پیدا کرده باشیم، با کنجکاوی و لجبازی بچگانه ای پیش می رویم و یک دفعه خودمان را اسیر یک بازی پیچیده می کنیم. کافی بود که همان روز اول جواب یک لبخند نادرست را با لبخند نمی دادیم.

ra4-3575.jpg

کافی بود همان اولین روزهایی که توجه مان به همکار نامحرم مان جلب شد تا آخر راه را در نظر می گرفتیم و عفت بیشتری در کلام و رفتارمان به خرج می دادیم. همیشه روزهای اول یک رابطه نقش اساسی در تعیین سرنوشت آن رابطه دارند. اگر در اولین روزهای برخوردمان با همکار، همسایه، هم کلاسی نامحرم مان رعایت های لازم را بکنیم و نشان دهیم که متاهل هستیم و نسبت به همسر و خانواده مان متعهد و وفادار هستیم، در مراحل بعدی گرفتار آزمایشات سخت تر نمی شویم.

و چقدر زود دیر می شود

وقتی یک عشق آتشین و یک میل و هوس ایجاد شد، دیگر برای مبارزه کردن و فراموش کردن دیر است. همان روزهای اول که تازه یک محبت اشتباهی می خواهد در زندگی تان قد علم کند، باید هوشیار باشید و جلوی مشکل را بگیرید. اما اگر این کار را نکردید و با بازیگوشی و بی توجهی هر روز یک گام به جلو برداشتید، خیلی زود خودتان را اسیر رابطه ای می بینید که نه می توانید رهایش کنید و نه حاضرید به خاطر آن زندگی شیرین تان را تباه کنید. اما وقتی سر این دو راهی قرار گرفتید دیگر احتمال اشتباههای خیلی بزرگتر و دردهای خیلی سخت تر زیاد می شود. انسانی که اراده دارد هوشیار و عاقل است از ابتدا خودش را در چنین مخمصه ای قرار نمی دهد. اما اگر به هر دلیلی خدایی ناکرده در چنین گودالی افتادید باید توبه کنید و خودتان را هر چند به زور و با اکراه زیاد باشد، به راه راست باز گردانید. باید سعی کنید تمرکزتان را از روی محبت نادرستی که ایجاد شده بردارید و روی خانواده و همسرتان تمرکز کنید.

عدم وفاداری زنان متاهل!

هر چند چنین گرفتاریهایی بیشتر برای مردان اتفاق می افتد اما خاص مردان نیست و زنان متاهل زیادی هم در چنین دامهایی اسیر می شوند. و متاسفانه بعضی از زنان زود هم تحت تاثیر قرار گرفته و همه چیز را نابود می کنند. اباحه گری روابط نامحرمان باعث داغ تر شدن بیشتر این آشفته بازار مخصوصا در کلان شهرها شده است. زنان متاهلی که هر روز در محیط کار و زندگی با نامحرم در ارتباطند، از جنس سنگ و چوب نیستند، زن هستند با عواطف قوی و ادراک فوق العاده. گاهی تیپ، رفتار و کلام جذاب کسی کار خودش را می کند و جرقه ای از محبت ایجاد می شود.  که اگر از سوی طرفین تقویت شود قطعا مشکل ساز می گردد.


عطیه خانم بانویی است که به خاطر علاقمند شدن به همکارش نسبت به زندگی اش به مرور دلسرد شد و نهایتا از همسرش جدا شد تا با همکارش ازدواج کند. بعد از ازدواج با همکارش و سرد شدن آن عشق داغ و از بین رفتن التهاب عشق و هیجانها، تازه متوجه شد که در این زندگی جدید همه چیز در شرایط بدتری نسبت به ازدواج قبلی اش قرار دارد. به جای اینکه در کنار فرزندان خودش باشد باید به فرزندان همسرش خدمت کند. همسری که به او بدبین است و ...

سیمین هم زن دیگری است که به عشق مرد نامحرمی زندگی اش را تباه کرد اما بعد از آن نه تنها با عشق جدیدش هم به توافق نرسید و ازدواجی صورت نگرفت زندگی سابقش را نیز از دست داد.

تکیه به غیر قابل اعتمادها

محبتی که به جای گرما بخشیدن، آتش می زند. محبتی که اگر زود خام آن نشویم و تحت تاثیر آن تصمیم های عجولانه نگیریم، از کنارمان عبور می کند و رنگ می بازد.زندگی همیشه آن طوری که پیش بینی می کنیم نیست. این مرد و زنی که امروز ما را از زندگی سر به راه مان دور می کنند، انسانهای عاقل و محترمی نیستند که اگر بودند با زندگی یک فرد متاهل چنین رفتاری نمی کردند. این آدمها اهل رنگ عوض کردن اند. قابل اعتماد نیستند. حتی اگر فضایل و خصوصیتهای خوبی داشته باشند، دلیل نمی شود که زندگی ما از هم بپاشد. اگر خدایی ناکرده از این طور محبت ها در دلتان به وجود آمد زود توبه کنید و روی خانواده و عزیزان خودتان تمرکز کنید و سعی کنید رابطه تان را با همسرتان تقویت کنید و با نزدیک شدن به محرم خودتان را از گرفتار شدن در دام محبت نامحرم حفظ کنید. یادتان باشد هیچ کس برای شما بهتر از همسر خودتان نیست.

 

منبع: انسی نوش آبادی -بخش خانواده ایرانی تبیان