بارش باران های شدید شروع شد
کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی فعال به جنوب غرب کشور، از بارندگی در نوار غربی کشور خبر داد و گفت: امروز بارش باران در ۶ استان کشور شدت می‌گیرد و روز سه شنبه، این سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

بارش در 6 استان کشور شدت می‌گیرد

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی فعال به جنوب غرب کشور، از بارندگی در نوار غربی کشور خبر داد و گفت: امروز بارش باران در ۶ استان کشور شدت می‌گیرد و روز سه شنبه، این سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود. فریبا گودرزی در تشریح آخرین وضعیت آب و هوای کشور گفت: بررسی داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی بیانگر ورود سامانه بارشی فعالی به جنوب غرب کشور بوده است.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: بر این اساس، ابرناکی، بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد در جنوب غرب، غرب، نواحی مرکزی و در بعد از ظهر شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل شمالی کشور پیش بینی می‌شود. بارش در شمال غرب، غرب کشور، دامنه‌های البرز و مناطق کوهستانی جنوب غرب به شکل برف خواهد بود.

وی ادامه داد: روز دوشنبه در نیمه غربی کشور با نفوذ توده هوای سرد، ابرناکی کاهش و بارش قطع می‌شود و در این روز سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور فعال بوده و بارش در دامنه‌های شرقی البرز، استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال شرق و به طور پراکنده در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور پیش بینی می‌شود.

گودرزی گفت: شدت بارش‌های امروز در استان‌های کردستان، گیلان، شمال همدان و مرکزی، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد و روز دوشنبه در استان‌های مازندران، گلستان، سمنان، شمال اصفهان، خراسان شمالی و رضوی خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: روز سه‌شنبه با خروج سامانه بارشی در غالب مناطق کشور توده هوای سرد و خشک حاکم خواهد شد که تا اواخر هفته ماندگار خواهد بود. وی افزود: امروز و فردا در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور وزش شدید باد پیش‌بینی می‌شود و روز یکشنبه خلیج فارس و روز دوشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی با بیان اینکه امروز آسمان تهران ابری است و در پاره‌ای نقاط بارش باران و برف و وزش باد شدید رخ می‌دهد، گفت: امروز تبریز، اردبیل و همدان با دمای منفی 8 و بندرعباس با دمای 25 درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرم‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

 

منبع: ایسنا