ماهواره‌های توقیفی
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با اشاره به دپو شدن مقادیر زیادی تجهیزات ماهواره‌ای توقیف شده در انبارها خبر داد و گفت...

سرنوشت جدید دیش‌های توقیفی ماهواره

 علی‌اکبر پور احمدنژاد  دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی برای ماهواره‌ها و تجهیزات ماهواره‌ای پس از جمع‌آوری می‌افتد، اظهار داشت: اخیراً در تفاهم‌نامه‌ای که میان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و یک شرکت دولتی منعقد شده است اقلام و تجهیزات قاچاق ماهواره‌ای، پس از کشف و جمع‌آوری، تحویل این شرکت می‌شود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران ادامه داد: در این تفاهم‌نامه تاکید شده است شرکت مذکور می‌تواند پس از تحویل این اقلام، تجهیزات مورد نیاز را از سایر تجهیزات ماهواره‌ای، جدا کرده و مورد استفاده قرار دهد و سایر این اقلام را با دستور قضایی امحا کند.

وی افزود: پیش از این طبق قانون، تجهیزات ماهواره‌ای مکشوفه به سازمان صدا و سیما تحویل داده می‌شد ولی به دلیل بلااستفاده بودن برخی از این تجهیزات، مقادیر زیادی دپو شده بود که این تفاهم نامه، مشکلات پیش آمده را مرتفع می‌کند.

پور احمدنژاد پیش از این از جمع‌آوری بیش از 270 هزار ماهواره در پایتخت و 15 شهرستان استان تهران در 9 ماهه سال جاری خبر داده بود.

 

منبع: تسنیم