مناطقی که تا پایان هفته بارندگی دارند
سامانه بارشی فعال به تدریج نیمه غربی کشور، بخش هایی از دامنه های البرز و بخش هایی از شرق کشور را تا پایان هفته در بر می‌گیرد.

 سامانه بارشی فعال در کشور

 سامانه بارشی فعال به تدریج نیمه غربی کشور، بخش هایی از دامنه های البرز و بخش هایی از شرق کشور را تا پایان هفته در بر می‌گیرد.همچنین احد وظیفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان این که دامنه بارندگی امروز علاوه بر مناطق فوق به استان های مرکزی، جنوبی، دامنه های البرز مرکزی و بخش‌هایی از شرق کشور نیز گسترش خواهد یافت، افزود: بارش باران موجب فرونشینی گرد و خاک و بهبود کیفیت هوا در استان های نیمه غربی و دامنه های جنوبی البرز به ترتیب طی امروز خواهد شد.

وی افزود: اواخر وقت امروز در نوارغربی کشور از ناپایداری کاسته می شود و گستره بارش‌ها به شمال شرق و شرق کشور نیز کشیده می شود. این سامانه فردا در بخش‌هایی از سواحل مرکزی و شرقی خزر، دامنه های البرز شرقی و شمال شرق وبرخی نقاط جنوب شرق کشور سبب بارش شده و به تدریج از کشور خارج می شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از شدت بیشتر بارش در برخی از نقاط کشور خبر داد و افزود: امروز بارشها در استانهای واقع در دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی نیز شدت بیشتری خواهد داشت و دربرخی مناطق دامنه های جنوبی البرز، نواحی مرکزی، شرق وجنوب شرق کشور گاهی وزش باد شدید و گرد وخاک دور از انتظار نیست.

وی در مورد وضعیت هوای استان تهران نیز اظهار کرد: امروز آسمان تهران، ابری و رگبار ، رعد و برق،وزش باد در ارتفاعات،بارش برف در اواخر وقت و کاهش ابر و فردا، صاف تا کمی ابری در پاره ای نقاط وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین احمدی، کارشناس هواشناسی گفت: سامانه بارشی فعال به تدریج نیمه غربی کشور، بخش هایی از دامنه های البرز و بخش هایی از شرق کشور را تا پایان هفته در بر می‌گیرد.

وی افزود: برای امروز شدت بارندگی ها بیشتر در چهار محال و بختیاری،‌ کهگیلویه و بویر احمد، فارس و بوشهر پیش بینی می‌شود و خلیج فارس هم مواج است. همچنین امروز برای تهران، بارندگی پیش بینی می شود.

 

منبع: خبرگزاری میزان