نماينده مردم اردبيل، نير و نمين در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از پيگيری‌های نمايندگان استان و با موافقت هيئت دولت، شهر سرعين به شهرستان تبديل شد.
 
جواد صبور دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگار فارس اردبیل با بیان این مطلب اظهار داشت: خوشبختانه با تصویب شهرستان شدن سرعین قرار است مراحل قانونی و اجرایی به وزارت كشور ابلاغ شود تا در یك آیین باشكوه ضمن معرفی فرماندار این شهرستان شاهد كارهای اجرایی باشیم.
صبور افزود: در یك سال گذشته نمایندگان منتخب شهرستان تلاش مستمری را برای تبدیل شهر سرعین به شهرستان انجام دادند چرا كه معتقد بودیم شهر سیاحتی و توریستی سرعین این قابلیت و توان را دارد كه به شهرستان ارتقا یابد و بسیاری از كمبودهای آن برطرف شود.
وی ظرفیت گردشگری سرعین را بی‌نظیر توصیف و خاطر‌نشان كرد: این شهر سالانه پذیرای بیش از 4 میلیون مسافر و گردشگر است و ضرورت دارد در این شهرستان ادارات و دستگاه‌های اجرایی با گستردگی خدمات بیشتر به مردم بتوانند به صورت شایسته و مطلوب خدمت‌رسانی كنند.
صبور تصریح كرد: به دنبال این امر از وزارت كشور خواسته‌ایم تا دهستان هور و سمرین را نیز به بخش ارتقا دهند تا در این زمینه نیز مردم این مناطق بتوانند خدمات مناسبی را در محدوده جغرافیایی خود دریافت كنند.
شهر سیاحتی و توریستی سرعین در 25 كیلومتری شهر اردبیل و در كناره دامنه سبلان واقع شده و با داشتن آبگرم‌های مختلف، مناظر طبیعی و چشم‌نواز و نیز آثار تاریخی مختلف سالانه پذیرای میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی است.
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news