معاون سازمان سنجش جزئيات برگزاری كنكور 88 را تشريح كرد.

حسین توكلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینكه در كنكور 88 یك میلیون و 251 هزار و 516 نفر تقاضانامه الكترونیكی ثبت‌نام را تكمیل و برای سازمان سنجش ارسال كرده‌اند، گفت: در كنكور 88 به هر یك از داوطلبان گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی و زبان‌های خارجی اجازه داده شده است تا در صورت علاقمندی به شركت در در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی و هنر علاقمندی خود را در زمان ثبت‌نام اعلام كنند كه بر این اساس 139 هزار و 602 نفر علاقمندی خود را در گروه‌های آزمایشی زبان‌های خارجی و هنر اعلام كرده‌اند.
وی با تأكید بر اینكه آزمون هر یك از گروه‌های آزمایشی 5 گانه در یك نیم‌روز به طور جداگانه برگزار می‌شود، گفت: داوطلبان هر یك از گروه‌های آزمایشی باید برای شركت در كنكور 88 و ورود به جلسه آزمون كارت ورودی خود را با اطلاعات محرمانه‌ای كه دارند از سایت سازمان سنجش دریافت كنند.
معاون سازمان سنجش اظهار داشت: با احتساب داوطلبانی كه علاقمندی خود را در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی اعلام كرده‌اند یك میلیون و 391 هزار و 118 كارت ورود به جلسه كنكور به صورت اینترنتی صادر شده است.
وی با تأكید بر اینكه داوطلبانی كه 2 یا 3 گروه آزمایشی را ثبت‌نام كرده‌اند باید پرینت كارت‌های گروه‌های آزمایشی 2 و 3 خود را نیز دریافت كنند، گفت: بر اساس برنامه‌ پیش‌بینی شده كارت‌های ورود به جلسه آزمون در روزهای دو شنبه اول تیر و سه شنبه 2 تیر بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و هر داوطلب می‌تواند در موعد مقرر با مراجعه به سایت سازمان سنجش و ارایه اطلاعات محرمانه كارت خود را دریافت كنند.
توكلی با بیان اینكه كنكور 88 در صبح و بعد از ظهر روزهای 5 شنبه 4 تیر، جمعه 5 تیر و صبح شنبه 6 تیر 88 برگزار می‌شود، اظهار داشت: كنكور 88 در 394 شهرستان برگزار می‌شود.
وی درباره تعداد افراد شركت‌كننده در گروه‌های مختلف آزمایشی كنكور 88 گفت: در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی 307 هزار و 141 داوطلب، در گروه آزمایشی علوم تجربی 441 هزار و 690 داوطلب،‌ در گروه آزمایشی علوم انسانی 458 هزار و 318 داوطلب، در گروه آزمایشی هنر 57 هزار و 374 داوطلب و در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی 126 هزار و 595 داوطلب در كنكور 88 شركت كرده‌اند.
معاون سازمان سنجش درباره زمان دقیق برگزاری كنكور 88 اظهار داشت: آزمون گروه آزمایشی ریاضی و فنی و گروه آزمایشی هنر به ترتیب در صبح و بعد از ظهر 5 شنبه 4 تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه 5 تیر و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی بعد از ظهر روز جمعه 5 تیر و آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح شنبه 6 تیر برگزار می‌شود.
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news