پروازهای عتبات عالیات به دلیل عدم رعایت تعهدات مسوولان عراقی و مطالبه غیرقانونی مبالغ بیشتر بلیت هواپیما تا اطلاع ثانوی لغو شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به دنبال لغو مجوز پروازهای دیروز و امروز عتبات عالیات از سوی مسوولان كشور عراق، هیچ یك از پروازهای تهران، ارومیه، اصفهان و یزد به نجف و بغداد و بالعكس انجام نشد.
معاونت عتبات سازمان حج و زیارت اعلام كرد: اگر چه به علت شرایط نامساعد جوی فرودگاه نجف، پرواز دیروز تهران به نجف كه مجوز داشت، كنسل شد؛ اما برای پروازهای دیگر رفت و برگشت ارومیه و اصفهان به شهرهای نجف و بغداد نیز هیچ گونه مجوزی از سوی طرف عراقی صادر نشد.
همچنین مجوز پروازهای امروز(شنبه) تهران و یزد شركت‌های هواپیمایی ماهان و ایران ایر به نجف و بغداد و پروازهای بازگشت آنان به این شهرها، از سوی مسوولان كشور عراق لغو شد. بنابر این گزارش، وضعیت صدور مجوز پروازهای فردای عتبات عالیات شركت‌های هواپیمایی ماهان و تابان از مشهد به نجف و بغداد و بالعكس، كماكان بلاتكلیف است.
گفتنی است، سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران، با اظهار تاسف از عدم رعایت تعهدات مسوولان عراقی مطابق قراردادهای منعقد شده فیمابین و مطالبه غیرقانونی مبالغ بیشتر بلیت هواپیما، اظهار امیدواری كرد كه با برطرف شدن این مشكل، روند عادی پروازها، به زودی از سر گرفته شود.
 

 
 گردآوری:گروه خبرسیمرغ
www.seemorgh.com/news