افراد دارای مدرک تحصیلی دیپلم با 5 سال سابقه کار در حوزه گردشگری امکان دریافت مجوز دفتر خدمات مسافرتی بند" ب" را دارند.


به گزارش ایسکانیوز،معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ارائه مجوز به دفاتر خدمات مسافرتی تصریح کرد:تلاش سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری تخصصی شدن دفاتر خدمات مسافرتی و فعالیت این دفاتر در تورهای با علایق ویژه بوده است.
محمد شریف ملک زاده خاطرنشان کرد:در همین راستا شیوه‌نامه‌ اجرایی صدور مجوز بند «ب» با تأکید بر تورهای تخصصی تهیه شده است.
وی افزود:برای روان‌سازی امور در حوزه‌ دفاتر خدمات مسافرتی، سازمان میراث فرهنگی با تقاضای متقاضیان راه‌اندازی دفاتر خدمات مسافرتی با مدرک تحصیلی دیپلم همراه پنج‌سال سابقه‌ کار، در بخشنامه‌ای موافقت کرده است. بنابراین از این پس، صدور مجوز فقط به متقاضیان دارای مدرک لیسانس تعلق ندارد.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری با اشاره به ضرورت استفاده از همه امکانات برای معرفی جاذبه های گردشگری کشور تصریح کرد:برای تبلیغ و اطلاع‌رسانی بیشتر درباره‌ جاذبه‌های گردشگری و میراث فرهنگی کشور، دفاتر خدمات مسافرتی جدید و قدیمی، نامی را از میان جاذبه‌های گردشگری برای خود انتخاب کنند.
ملک زاده افزود:همچنین در تمامی هتل‌ها و مراکز اقامتی، اتاق‌ها براساس نام جاذبه‌های گردشگری می‌توانند نام‌گذاری شوند و شماره‌ اتاق‌ها به‌ نام‌های جاذبه‌های گردشگری هر استان تغییر یابد.
وی تصریح کرد:در هر یک از اتاقها نیز تابلوی جاذبه گردشگری متناسب با نام اتاق باید نصب شود.
 

گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news