رئيس سازمان سنجش گفت: در كنكور سال آينده پاسخنامه و دفترچه تمام داوطلبان كنكور شخصی سازی شده در پاكت مخصوص تحويل آنها داده می‌شود.

عبدالرسول پورعباس در گفت‌وگو با فارس با بیان این‌كه قرنطینه كنكور بسیار محفوظ است، افزود: طراحان سوال با مراجعه به سازمان سنجش در طول سال سوال طراحی می‌كنند و سوال‌ها پس از بررسی در بانك سوال ذخیره می‌شود، طراحان سوالات حتی برای ما نیز ناشناخته هستند و فقط با یك كد شناسایی می‌شوند، اگر این طراحان شناسایی شوند سریع حذف می‌شوند.
وی با تأكید بر این‌كه حتی وزیر علوم سوالات كنكور را نمی داند، گفت: سوالات طراحی شده صدها برابر نیاز سازمان سنجش است و حتی خود طراح سوال نیز نمی‌داند كه سوال وی در چه سال در كنكور می‌آید.
رئیس سازمان سنجش گفت: افرادی كه در قرنطینه كنكور سوالات را می‌بینند ضمن این‌:ه علم كافی را درباره سوالات ندارند تا پایان زمان برگزاری كنكور نیز حق خروج از قرنطینه را ندارند.
وی با بیان این‌كه 2 نفر در قرنطینه كنكور بر اساس فرمولی كه داده می‌شود، از بانك سوال، سوالات كنكور را برای چاپ آماده می كنند، گفت: سوالات طبقه‌بندی شده در سطوح سخت، متوسط و آسان است و بر اساس فرمول ارایه شده به متصدیان از بانك سوال خارج شده و به چاپخانه ارایه می‌شود.
پورعباس با تأكید بر این‌كه سوالات كنكور تركیبی از سطوح سخت، متوسط و آسان است، افزود: سوالات كنكور مفهومی و محتوایی است و با كلید و فرمول نمی‌توان آنها را پاسخ داد.
وی گفت: تنها داوطلبانی می‌توانند به سوالات كنكور درست جواب بدهند كه فقط متكی به كتاب و یافته‌های علمی خود باشند و توصیه می‌كنم كه داوطلبان توانایی علمی خود را بالا ببرند و اطلاعات علمی خود را افزایش دهند و در محیطی شبیه سازی شده آزمون كنكور را تمرین كنند.
رئیس سازمان سنجش با بیان این‌كه امسال تعدادی از دفترچه‌های كنكور شخصی سازی شده است، گفت: دفترچه‌های كنكور با چیدمان متفاوت در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد، برخی از داوطلبان باید كد وارد پاسخنامه كنند و برخی دیگر نیازی به وارد كردن كد ندارند.

گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news