يک آقا و يک خانم 70 ساله مسن ترين و يک پسر 9 ساله جوانترين شرکت کنندگان آزمون امسال دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شدند.
 

دکتر عبداله جاسبی در نشستی با خبرنگاران که در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد برگزار شد، گفت: در آزمون امروز و فرداپنجشنبه و جمعه- مجموعا 635 هزار داوطلب در گروه غیر پزشکی برای ورود به دانشگاه آزاد با یکدیگر رقابت می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: بیشترین شرکت کننده در آزمون غیرپزشکی مربوط به رشته‌های فنی و مهندسی 37 درصد، علوم انسانی 30 درصد، علوم پزشکی 20 درصد، علوم تجربی و کشاورزی 12 درصد و هنر یک درصد است.

جاسبی افزود: در بین رشته‌های فنی و مهندسی، بیشترین متقاضی مربوط به رشته معماری و عمران، در علوم تجربی و کشاورزی بیشترین متقاضی مربوط به رشته میکروبیولوژی، در علوم انسانی بیشترین متقاضی مربوط به رشته‌های حقوق، زبان انگلیسی و حسابداری و در هنر مربوط به رشته ارتباطات تصویری است.

وی خاطرنشان کرد: آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی در 209 حوزه داخلی در سراسر کشور و 5 حوزه خارج کشور در امارات متحده عربی، قطر، کویت، ژاپن و قرقیزستان برگزار می‌‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به درصد جنسیتی شرکت‌کنندگان در آزمون‌های این دانشگاه، گفت: در مجموع آزمون پزشکی و غیر پزشکی ، 46 درصد شرکت کنندگان مرد و 54 درصد زن هستند.

جاسبی افزود: در آزمون غیرپزشکی، 51 درصد مرد و 49 درصد زن هستند و در آزمون پزشکی 27 درصد مرد و 73 درصد زن هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به امنیت آزمون اشاره کرد و گفت: این آزمون در نهایت دقت و امنیت در حال برگزاری است و تمام پیش بینی‌های امنیتی درباره ارسال سوالات، پاسخ نامه‌ها و قرنطینه سوالات به عمل آمده است.

جاسبی به یک تغییر در ازمون امسال هم اشاره کرد و افزود: در آزمون‌های 26 سال گذشته هر زمان آزمون دانشگاه آزاد برگزار می‌شد، داوطلب باید در شهری که به عنوان انتخاب اول خود برگزیده بود برای آزمون شرکت می‌کرد، ولی امسال داوطلبان بدون در نظر گرفتن انتخاب اول خود در شهر محل سکونت خود می توانند امتحان بدهند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی زمان اعلام نتایج آزمون این دانشگاه را نیمه دوم شهریور ماه اعلام کرد و ادامه داد: سعی می‌کنیم نتایج آزمون کارشناسی ارشد را نیز د‌ر نیمه اول شهریور ماه اعلام کنیم.

جاسبی، مسن ترین شرکت کننده در این آزمون را یک آقا و یک خانم 70 ساله و جوانترین شرکت‌کننده را یک پسر 9 ساله معرفی کرد.

وی گفت: آزمون علوم پزشکی هفته آینده برگزار می‌شود و 165 هزار نفر در این ازمون شرکت خواهند کرد. همچنین در آزمون کاردانی پیوسته که 23 مرداد ماه برگزار می شود 200 هزار داوطلب شرکت خواهند داشت.

جاسبی تاکید کرد: بیش از یک میلیون داوطلب در آزمون‌های دانشگاه آزاد اسلامی سال 1388 شرکت می‌کنند و 300 هزار تن در آزمون‌های پزشکی و غیرپزشکی و متجاوز از 100 هزار تن در آزمون کاردانی پیوسته پذیرفته خواهند شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به پیشنهاد خبرنگار ایرنا مبنی برتهیه گزارش از مراحل قرنطینه سئوالات آزمون علوم پزشکی که هفته آینده برگزار می شود با این پیشنهاد موافقت کرد.

 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
 منبع:fardanews.com