رئیس كل سازمان امور مالیاتی اعلام كرد: حقوقبگیران بخش دولتی و خصوصی كه درآمد آنها ماهانه از 470 هزار تومان كمتر باشد، امسال از پرداخت مالیات معاف شدهاند و برای مازاد این مبلغ نیز 10 درصد مالیات از آنها دریافت میشود.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی دولت، علیاكبر عربمازار گفت: حقوق بازنشستگان و افزایش حقوق آنها مشمول مالیات نمیشود و آنها از پرداخت مالیات معاف شدهاند.
وی درباره سایر معافیتهای مالیاتی حقوقبگیران شاغل در بخشهای دولتی و خصوصی نیز عنوان كرد: در لایحه بودجه امسال، سقف معافیتهای مالیاتی حقوقبگیران با حدود دو برابر افزایش نسبت به سال گذشته، 5 میلیون تومان در سال تعیین شده و بر این اساس، حقوقبگیران بخش دولتی و خصوصی كه درآمد آنها ماهانه از 470 هزار تومان كمتر باشد، امسال از پرداخت مالیات معاف شدهاند و برای مازاد این مبلغ نیز 10 درصد مالیات دریافت میشود.
رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان این كه سقف معافیت مالیاتی در سال گذشته 2 میلیون و 940 هزار تومان بود، افزود: سال گذشته افرادی كه حقوق ماهانه آنها حدود 245 هزار تومان بود، از پرداخت مالیات معاف بودند.
عربمازار با اشاره به اینكه این معافیتها، صاحبان مشاغل و فعالان بخش خصوصی را نیز دربرمیگیرد، اظهار كرد: باید به این موضوع نیز توجه شود كه اظهارنامههای دریافتی از فعالان اقتصادی و صاحبان مشاغل مربوط به عملكرد سال گذشته آنهاست.وی همچنین هزینههای درمان را جزو هزینههای قابل قبول اشخاص به جای مالیات اعلام كرد و افزود: برای استفاده از این مزیت باید متقاضیان اظهارنامه پر و آن را به سازمان امور مالیاتی ارائه كنند و هیچ سقفی هم برای استفاده از این مزیت تعیین نشده است.عربمازار گفت: بخشی از هزینه درمان اشخاص را بیمه پرداخت میكند و مازاد آن جزو هزینههای قابل قبول مالیاتی محسوب میشود.
وی همچنین تصریح كرد: مبلغ حاصل از اجاره املاك افراد نیز چنانچه تنها منبع درآمد آنها باشد تا سقف 5 میلیون تومان در سال جاری از پرداخت مالیات معاف شده است.
گردآوری:گروه خبرسیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: tabnak.ir
