مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) اعلام کرد که در قطعات جدید این سازمان امکان رزرو قبر که مدتی امکانپذیر نبود فراهم شد.
 

به گزارش مهر، "محمود رضاییان" با بیان این مطلب گفت: رزرو قبر به دلیل محدودیت در تعداد  قبور بهشت زهرا(س) متوقف شده بود اما با توجه به آغاز دفن متوفیان در قطعات جدید ، امکان رزرو قبر مجددا فراهم شده است .

وی افزود : نزدیکان در زمان دفن متوفی، می‌توانند قبور جنبی را نیز رزرو کنند، اما استفاده از طبقه دوم قبر مورد استفاده قرار گرفته نیز، خود به خود به آنها واگذار می‌شود.

وی با اشاره به این که  دفن اموات در قبور عمومی و خصوصی قطعات جدید بهشت زهرا (س) از دیروز آغاز شده گفت: تمامی امکانات مانند آب شرب ، سرویسهای بهداشتی و غیره در این قسمتها آماده شده تا مراجعان به بهشت زهرا (س) با مشکلی مواجه نشوند.

وی تاکید کرد:  روز گذشته نیز با حضور مسئولان سازمان ، از قطعات جدید استفاده شد و مراجعان با مشکلی روبرو نبودند.

وی افزود : از 50 هکتار طرح توسعه ، 5 هکتار آن طبق برنامه ریزی صورت گرفته از ابتدای خرداد آماده شده و عملیات عمرانی در دیگر بخش‌ها نیز در حال انجام است.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) ادامه داد : از 5 هکتار آماده شده قطعات جدید ، قبور دو قطعه آماده شده و قبور دو قطعه دیگر در حال آماده سازی است.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) افزود : میانگین تعداد قبور مورد نیاز دربهشت زهرا(س) را روزانه 150 مورد در نظر می‌گیریم که معمولا با کمی تغییر ، این تعداد محقق می‌شود.

به گفته وی، به همین دلیل با رخ دادن حوادثی مانند سقوط هواپیما که چند روز پیش رخ داد و حدود 50 درصد مسافران آن در بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شدند ، با مشکل کمبود قبر در قطعات قدیمی مواجه نشدیم.
 
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
 
www.seemorgh.com/news