رئيس مرکز مديريت بيماری‌های وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد؛ آمار مبتلايان به آنفلوآنزای خوکی در کشور به 42 نفرافزايش يافت.آخرين آمار مبتلايان به اين بيماری در روز گذشته 32 نفر بود.
 
به گزارش ایرنا دکتر محمد مهدی گویا با اعلام این خبرگفت : این بیماری علاوه بر عمره گزاران در مسافران بازگشته از کشورهای سنگاپور، مالزی ، تایلند و آمریکا هم دیده شده است ، ازتمایم هموطنان خواست تا در صورت امکان سفرهای غیرضروری را به تاخیر بیندازند.

بیماری آنفلوانزای خوکی تاکنون در 165 کشور شیوع یافته ، جان 800 نفر راگرفته و براساس پیش بینی سازمان بهداشت جهانی بیش از دو میلیارد نفر در سراسر جهان به دلیل شیوع بالای این بیماری بدان مبتلا خواهند شد.تاکنون واکسن مورد تایید مراکزبین المللی به بازار عرضه نشده است.

گویا همچنین اعزام گروههای پرخطر شامل کودکان زیر پنج سال ،مبتلایان به بیماریهای مزمن قلبی، ریوی و دریافت کنندگان داروهای سرکوبگر ایمنی را بر اساس تصمیمات اجلاس اضطراری قاهره ممنوع اعلام کرد.

این مسئول وزارت بهداشت تصریح کرد: رعایت نکات بهداشت فردی از جمله استفاده از دستمال هنگام سرفه و عطسه ،شستن مداوم دستها با آب و صابون بویژه روبوسی کردن زائران با دیگران در پیشگیری از ابتلا به این بیماری موثر است.

بیماری آنفلوانزای نوع A موسوم به خوکی از ابتدای سال جاری پس از مکزیک ، آمریکا و اروپا به شرق کره زمین سرایت کرد و اکنون هر پنج قاره شاهد افزایش روزافزون همه گیری این بیماری هستند.

تب ، گلودرد، سرفه و عطسه های مکرر ، آب ریزش بینی و گاهی اسهال و استفراغ از علائم این بیماری اعلام شده است.

 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news