مدیرکل دفتر توسعه فیزیکی و عمرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت که این وزارتخانه به عنوان بهره‌بردار بیمارستان‌های ساخته شده که در زلزله غرب کشورمان آسیب دیده‌اند، از مجریان و سازندگان آنها دعوی شکایت خواهد کرد.

وزارت بهداشت از متخلفان ساخت بیمارستان‌های آسیب دیده شکایت می‌کند

مهندس امیر ساکی مدیرکل دفتر توسعه فیزیکی و عمرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رخداد زلزله و آسیب‌های آن بسیار سخت و دردآور است و وقتی این درد سنگین‌تر می شود که مراکز درمانی و بیمارستان‌ها که باید کمک حال مردم زلزله‌ زده باشند، هم دچار آسیب شوند.

متاسفانه وقتی خبر از تخریب دو بیمارستان در مناطق زلزله زده منتشر می شود، نگاه عمومی به سمت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متوجه می‌شود، در صورتی که وزارت بهداشت هیچ نقشی در ساخت و ساز بیمارستان ها ندارد و فقط بهره‌بردار و البته شاکی از وضعیت پیش آمده است.

وی با تاکید بر اینکه باید دلایل این مشکل واکاوی شود. در رابطه با زلزله اخیر استان کرمانشاه، موضوع مهم این است که بیمارستان‌های سرپل ذهاب و توسعه ۱۲۷ تختی بیمارستان اسلام آباد، توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی وزارت راه و شهرسازی ساخته شده و وزارت بهداشت فقط به عنوان بهره بردار بیمارستان است و با توجه به آنکه مجری و پیمانکار و مشاور مسئولیت ساخت، کنترل و نظارت پروژه‌ها را بر عهده داشته‌اند، باید در خصوص مسائل به وجود آمده پاسخگو باشند.

ساخت هر دو بیمارستان در دو دوره بیش از ۱۰ سال به طول انجامیده؛ بیمارستان اسلام آباد غرب مصوب سال ۸۵ بوده و در سال ۹۶ به دانشگاه علوم پزشکی تحویل شده و ساخت بیمارستان سرپل ذهاب نیز در سال ۷۰ شروع شده و در سال ۸۷ پایان یافته است که دوره طولانی ساخت بیمارستان ها به دلیل عدم تخصیص اعتبارات لازم بر کیفیت بیمارستان‌ها نیز اثر گذاشته است.

با توجه به خسارات جانی و مالی به هموطنان عزیز و تخریب بیمارستان‌های ساخته شده توسط سازمان مجری وزارت راه و شهرسازی، وزارت بهداشت به عنوان شاکی، شکایت خود را به مراجع صالحه در مورد مجازات مجری، ناظر و پیمانکار و مشاور پروژه‌های فوق ارائه خواهد کرد.

اینگونه اهمال و قصور در به هدر دادن منابع عمومی دولت و خسارات وارده به مردم شریف، نمونه بارز خیانت در امانت بوده و وزارت بهداشت مصمم به پیگیری و برخورد مناسب وجدی با خاطیان ساخت بیمارستان اسلام آباد و سرپل ذهاب است و تا حصول نتیجه آن را پیگیری خواهد کرد و مردم شریف ایران را در جریان آن قرار خواهد داد.

 تیمی از وزارت بهداشت به منظور بررسی میزان خسارات وارده و بازسازی بیمارستان‌های آسیب دیده در سریع‌ترین زمان ممکن به کرمانشاه اعزام شد.


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:isna.ir