آلودگی هوا ادامه دارد: ممنوعیت تردد خودروهای پلاک زوج و ادامه تعطیلی مدارس در تهران
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد که فردا هم طرح زوج و فرد از درب منازل در سراسر پایتخت اجرا خواهد شد. معاون عمرانی استانداری تهران از تعطیلی مدارس این استان در کلیه مقاطع به جز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس در روز سه شنبه (28 آذرماه) خبر داد

ممنوعیت تردد خودروهای پلاک زوج در تهران /ورود کامیون تا 48 ساعت آینده به پایتخت ممنوع شد

سردار محمدرضا مهماندار، با اشاره به مصوبات کمیته کاهش آلودگی هوای تهران در شرایط اضطرار اظهار کرد: با تصمیم این کمیته فردا سه شنبه (28 آذرماه) نیز طرح زوج و فرد از درب منازل و معابر پایتخت اجرا شده و بر این اساس تمامی خودروهایی که رقم آخر سمت راست پلاکشان زوج باشد اجازه تردد در معابر تهران را پیدا نمی‌کنند.
 
وی با بیان اینکه این محدودیت از ساعت 6:30 صبح آغاز شده و تا ساعت 19 ادامه خواهد داشت، گفت: تمامی خودروهای دارای مجوز طرح ترافیک از این محدودیت مستثنی هستند اما باید توجه داشت که با تصویب کمیته اضطرار هیچ گونه مجوز روزانه و هفتگی ورود به محدوده طرح ترافیک تا پایان هفته فروخته نمی‌شود.
 
مهماندار همچنین از ممنوعیت ورود کامیون‌ها به تهران تا پایان ساعت 24 روز چهارشنبه خبر داد و گفت: تنها کامیون‌های حامل مواد سوختی،‌ جمع‌آوری زباله اجازه تردد در سطح شهر را دارند.
 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به برخورد با خودروهای آلاینده و دودزا اظهار کرد: پلیس در انجام وظایف محوله به خود فردا نیز با وسایل نقلیه‌ای که فاقد معاینه فنی بوده یا علی رغم داشتن معاینه فنی، دودزا و آلاینده باشد، برخورد خواهد کرد.

 

کلیه مدارس استان تهران به جز فیروزکوه، دماوند و پردیس فردا هم تعطیل شدند

معاون عمرانی استانداری تهران از تعطیلی مدارس این استان در کلیه مقاطع به جز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس در روز سه شنبه (28 آذرماه) خبر داد.

 

کریمی با اشاره به تشکیل جلسه بعد از ظهر امروز کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، گفت: در این جلسه بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، مهدهای کودک، پیش دبستانی و کلیه مدارس استان تهران در تمامی مقاطع به جز شهرستان‌های فیروزکوه، پردیس و دماوند، فردا، سه شنبه تعطیل خواهند بود.

 

معاون عمرانی استانداری تهران در تشریح مصوبات کمیته اضطرار آلودگی تهران گفت: نهایتا در این جلسه مقرر شد طرح زوج و فرد فردا سه شنبه با همکاری پلیس راهور از مقابل درب منازل اجرا شود و فروش روزانه مجوز تردد در محدوده طرح ترافیک تا پایان هفته ممنوع اعلام شد.

 

وی افزود: کلیه فعالیت‌های ورزشی در اماکن روباز فردا ممنوع خواهد بود و همچنین بازی پرسپولیس و نفت آبادان از سری مسابقات جام حذفی برگزار نخواهد شد.

 

کریمی ادامه داد: فعالیت معادن شن و ماسه و همچنین فعالیت‌های عمرانی شهرداری تهران فردا تعطیل خواهد بود و نباید انجام شود.

 

آلودگی، مدارس البرز را نیز تعطیل کرد

کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوا، مهدهای کودک‌، پیش دبستانی‌ها و مدارس استان البرز را تعطیل اعلام کرد.

بر اساس مصوبه کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوای استان، مهدهای کودک، پیش دبستانی‌ها و مدارس ابتدایی استان البرز به جز طالقان فردا سه شنبه ۲۸ آذر ماه در نوبت صبح و عصر تعطیل است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir